۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۳
کد خبر: ۲۹۶۳۴۹
نگاهی به یک کتاب؛

«این حسین کیست»؛ مجموعه ای از غزل ها و نوحه های عاشورایی

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی همزمان با ایام ماه محرم الحرام و فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، کتاب «این حسین (علیه السلام) کیست» را به عنوان مجموعه ای از غزل ها، مرثیه ها و نوحه های ویژه محرم و صفر معرفی کرد.
کتاب اين حسين (عليه السلام) کيست

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، پاسداری از فرهنگ عاشورا، پاسداری از فرهنگ و آزادگی است که باید از سوی صاحب نظران اهل دل و عاشوراباوران به درستی انجام پذیرد.

در این راستا انتشارات آستان قدس رضوی کتاب «این حسین (علیه السلام) کیست» که مجموع غزل ها، مراثی و نوحه های دو ماه محرم و صفر یه کوشش محمد جواد غفورزاده(شفق) را در برمی گیرد، برای پنجمین بار در سال 1392 چاپ و روانه بازار نشر کشور کرده است.

این کتاب که برای نخستین بار در سال 1386 توسط به نشر چاپ و منتشر شد، شامل دو فصل غزل مثنوی و نوحه می شود که هر کدام از آنها بخش های متعددی همچون توسل، عرض ارادت، شب عاشورا، اسب عاشق، با کاروان شام، دو شاهد زینب، اربعین و بازگشت به مدینه را شامل می شود.

از آنجا که شعر، نوحه و مرثیه از متداول ترین و مؤثرترین ابزارهای تبلیغ و ترویج دینی است، اهمیت گردآوری مجموعه های کاملی از این دست، اقدام مناسبی در راستای ترویج فرهنگ دینی و عاشورایی محسوب می شود.

چاپ پنجم کتاب «این حسین (علیه السلام) کیست» در قطع وزیری و با قیمت برابر با 110.000 ریال در دسترس عموم علاقه مندان قرار دارد.

علاقه مندان به تهیه کتاب «این حسین (علیه السلام) کیست» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات