۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
کد خبر: ۲۹۶۶۶۸
المیادین گزارش داد؛

منطقه عیسویه در قدس به زندانی بزرگ تبدیل شد

خبرگزاری رسا ـ شبکه خبری المیادین روز سه شنبه گزارش داد: اشغالگران رژیم صهیونیستی محله عربی نشین عیسویه در شمال شرق قدس را از دیگر مناطق شهری جدا کردند.
قدس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، رژیم صهیونیستی یکشنبه گذشته به پلیس این رژیم اجازه داد در صورت نیاز محله های عربی نشین قدس را ببندد.


در بیانیه ای که از دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای مقابله با آنچه تروریسم نامیده شده، تدابیری اندیشیده شده که از جمله آنها بستن محله های عربی نشیین در قدس و منع رفت و آمد در صورت بروز درگیری های شدید است.


به این ترتیب اشغالگران صهیونیست با نصب بلوک های سیمانی و موانع این منطقه را از قدس جدا کرده اند به طوری که به زندان بزرگی تبدیل شده است.


اشغالگران صهیونیست سه ورودی این منطقه را به علاوه یک جاده خاکی بسته و در ورودی یکی از راه ها نیز مانع نظامی گذاشتند که همین امر زندگی شهروندان فلسطینی را با مشکل مواجه کرده است و اولین قربانی آن یک فرد مسن فلسطینی بود که به دلیل دیر رساندن به بیمارستان به دلیل توقف در مانع نظامی جان خود را از دست داد.


در ادامه این گزارش آمده است، در همین حال 15 هزار فلسطینی امروز از فعالیت های اجتماعی، آموزشی و مراکز علمی در قدس اشغالی دور ماندند.


فلسطینیان از این نگرانند که این اقدامات همچون بستن ورودی های راس العامود، سلوان، الثوری با دیوارهای سیمانی و ایجاد موانع نظامی و ایست های بازرسی به دیگر مناطق نیز تسری یابد.


احساس ناامنی و ایمنی در میان شهرک نشینان باعث شده سران رژیم صهیونیستی تعداد بیشتری نیروهای امنیتی در خیابان های شهر مستقر کنند و نیروهای ذخیره را نیز فراخوانده اند و دادن مجوز حمل سلاح به شهرک نشینان را با افزایش عملیات فردی از سوی فلسطینیان ، آسان کرده اند.


انتفاضه قدس امروز وارد بیستمین روز شد. تاکنون 45 فلسطینی در این انتفاضه شهید شده اند و با آنکه هلال احمر فلسطین از زخمی شدن بیش از 5000 تن خبر داده ولی وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد در این انتفاضه بیش از 1800 نفر مجروح شده اند./982/ب101/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات