۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۴
کد خبر: ۲۹۷۰۰۸

ماهنامه سلام بچه‌ها در گام سیصد و هفتم

خبرگزاری رسا ـ شماره 307 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
سلام بچه‌ها

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سیصد و هفتمین شماره ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه مهرماه 1394 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم چاپ و روانه بازار شد.

 

در این شماره می‌خوانیم: «صفحه خدا»، «سرمقاله/ دنیای ما، دنیای وحشتناک‌ها»،‌ «قصه‌های قرآن/ روزی بزرگ و بی‌نظیر»، «شعر و داستان»، «جمعه خونین پاییزی»، «روزی روزگاری ایران»، «رازهای نهج‌البلاغه»، «به فکر حیات وحش باشیم»، «ایران را بگردیم»، «این ماه، ماه مهر است»، «کودک درونم از من وروجک‌تر است» و «قالب‌هایی برای نوشتن».

 

در ذیل موضوعی با عنوان رازهای نهج‌البلاغه مطلبی از حقوقدان مسیحی درباره حضرت علی علیه‌السلام آمده که به این شرح است: «دکتر بولس سلامه، ادیب و حقوقدان مسیحی می‌گوید: علی علیه‌السلام به مقامی رسیده است که یک دانشمند، او را ستاره درخشان آسمان علم و ادب می‌بیند، یک نویسنده برجسته، از شیوه نگارش او پیروی می‌کند و یک فقیه، همیشه بر تحقیقات و ابتکارات او تکیه دارد.

 

علی علیه‌السلام در قضاوت‌های خود، استثنایی قائل نمی‌شد و آنچه را شایسته بود، حکم می‌کرد و تفاوتی میان ارباب و بنده نمی‌گذاشت. علی علیه‌السلام همواره از وضع بد یتیمان و فقیران بسیار غمگین می‌شد.».

 

«داستان»، «شاعری پر از احساس»، «یادداشت آزاد/ جنگ»، «اتاق مشاور»، «داستان دنباله‌دار»،‌ «جدول فارسی»، «جدول انگلیسی»، «جاده‌ بهشت» و «اگر کتابی را دوست نداشته باشم، ترجمه نمی‌کنم» از دیگر موضوعات مطرح‌شده در این ماهنامه است.

 

در ذیل موضوع دیگری از این ماهنامه با عنوان جاده بهشت آمده است: «در گیر و دار عملیات بودیم. دشمن پاتک کرده بود و با حجم زیادی، روی سر ما آتش می‌ریخت؛ خمپاره، توپ، کاتیوشا، قناسه، آرپی‌جی.... همه چیز!

 

دوستم مجروح شده بود. چند تا ترکش ریز به سینه‌اش خورده بود؛ اما او آرام بود و زیر لب دعا می‌خواند. منتظر آمبولانس بودیم که زیر آتش دشمن از راه برسد و او را سوار کنیم. رفتم جلو. فکر کردم مجروحیتش همین‌قدر باشد. وقتی پتوی روی پاهایش را کنار زدم، دیدم فقط یک پا دارد؛ آن هم پایی آش و لاش و خونین. زیر لب داشته زمزمه می‌کرد. گوش سپردم. شنیدم که می‌خواند: در ره جانان اگر زخمی رسد بر جان ما؛ مرهمش دیدار جانان است در دیوان عشق».

 

در بخش پایانی ماهنامه سلام بچه‌ها نیز موضوعاتی همچون «شعرهای کوتاه طنز»، «میراث ماندگار»، «فصلی از یک رمان»، «از محبت تا محمد صلی‌الله علیه و آله»، «غذاهای خوشمزه» و «این یک نفر» به چشم می‌خورد.

 

شماره 307 ماهنامه فرهنگی نوجوانان ایران با عنوان سلام بچه‌ها ویژه مهر‌ماه 1394 به مدیر مسؤولی محمد حسنی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در 76 صفحه به قیمت 3500 تومان چاپ و روانه بازار نشر شد./907/پ202/ق

ارسال نظرات