۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۲۹۷۵۸۲
سخنگوی حماس:

ملت فلسطین برای اقامه نماز در مسجد الاقصی نیازی به اجازه نتانیاهو ندارد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی حماس تاکید کرد که ملت فلسطین برای اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی نیازی به کسب اجازه از نخست وزیر رژیم صهیونیستی ندارد.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، فوزی برهوم سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز  طی بیانیه ای خاطرنشان کرد: اظهارات جان کری، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی به موافقت با اقامه نماز از سوی مسلمانان در مسجد مبارک الاقصی پایبند است، اظهاراتی خنده آور و بی معناست.

 

برهوم هدف از این اظهارات را تلاش برای بهبود وجهه پروژه اسرائیلی یهودی سازی و نجات بنیامین نتانیاهو از بحران ناشی از سیاست های نژاد پرستانه و افراطی گرایانه وی دانست و تاکید کرد که مسجد الاقصی متعلق به مسلمانان و فلسطینیان خواهد بود و ما برای اقامه نماز در مسجد الاقصی نیازی به کسب اجازه از نتانیاهو نداریم؛ چرا که این حق مقدس ماست و ما به هر قیمت ممکن از آن دفاع خواهیم کرد.


گفتنی است جان کری پس از دیدار خود با ملک عبد الله دوم پادشاه اردن و قبل از ترک این کشور از توافق اردن و رژیم صهیونیستی خبر داد که به موجب آن طرف صهیونیستی متعهد به مراقبت 24 ساعته از صحن های مسجد الاقصی با استفاده از دوربین های مداربسته هستند.

 

وی مدعی شد که نتانیاهو با اجرای سیاستی که به مسلمانان اجازه اقامه نماز در مسجد الاقصی و زیارت آن از سوی غیر مسلمانان را می دهد، موافقت کرده است. این در حالی است که منابع صهیونیستی ارائه چنین تعهدی از سوی نتانیاهو را تکذیب کرده اند./994/ب102/د

ارسال نظرات