۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
کد خبر: ۲۹۷۶۰۶

عزاداری شب‌های محرم در مرکز اسلامی انگلیس

خبرگزاری رسا ـ مرکز اسلامی انگلیس همگام با شیعیان سراسر جهان با برافراشتن پرچم عزای حسینی و با سوزی جانکاه از سر عشق به پیشوای عالم امام حسین(ع) همزمان با شب‌های دهه اول محرم به سوگ نشست.
انگليس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز اسلامی انگلیس هر ساله همگام با شیعیان سراسر جهان و به‌منظور تحقق رسالت دینی و فرهنگی خود و زنده نگه‌داشتن شعار وشعور اسلامی و حماسه کربلا، پرچم عزای حسینی برپا می‌دارد و امسال نیز مراسم گسترده و چهارگانه خود را به زبان‌های مختلف فارسی، انگلیسی، عربی و اردو در دهه اول ماه محرم‌الحرام 1437 به مدت 10 شب برگزار کرد.

 

شیعیان مکتب مولی‌الموحدین حضرت علی(ع) در لندن و شهرهای اطراف با ملیت‌های مختلف در دهه اول ماه محرم هر شب با حضور عاشقانه خود در مراسم سوگواری حسینی، عشق و ارادت قلبی خود به سالار شهیدان عالم حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را به اثبات رسانند.

 

در برنامه فارسی مرکز اسلامی انگلیس که هر شب با تلاوت آیاتی از قرآن کریم از سوی سیدجلال معصومی آغاز می‌شد، عزاداران حسینی از سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالحسین معزی، نماینده مقام معظم رهبری در جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران با عنوان «سبک زندگی در پرتو عاشورای حسینی» بهره می‌بردند و در ادامه مولایی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) لندن با قرائت نوحه و مرثیه‌سرایی به ذکر مصائب و مجاهدت‌های حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) و خاندان و یاران با وفای ایشان می‌پرداخت و سوگواران حسینی بر مصیبت‌های سالار شهیدان عالم حضرت امام حسین‌(ع) در واقعه جانسوز کربلا اشک ماتم می‌ریختند.

 

همچنین مراسم عزاداری ویژه انگلیسی‌زبانان از سوی مرکز اسلامی انگلیس با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی شمالی، نماینده حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بریتانیا و رییس مرکز اسلامی انگلیس با محور «عزت و شرافت و بزرگ‌منشی در واقعه عاشورا» و مدیحه‌سرایی و نوحه‌خوانی عمار ناشد و محمد باقر از جوانان مداح اهل بیت عصمت و طهارت لندن(ع) از اول ماه محرم به مدت 10 شب در محل مدرسه جمهوری اسلامی ایران در لندن برگزار شد.

 

عرب‌زبانان مقیم لندن نیز به مدت 10 شب در دهه اول محرم‌الحرام از سخنان خطیب مجلس عزای حسینی حجت‌الاسلام سیدمنیر الخباز در مورد «اهداف قیام و نهضت امام حسین(ع)، ولایت فقیه و نهضت حضرت مهدی(عج)» و مرثیه‌‌سرایی سیدجعفر موسوی، مداح اهل بیت عصمت و طهارت(ع) همراه با مراسم عزاداری سینه‌زنی بهره‌مند شدند.

 

مرکز اسلامی انگلیس همچنین برای مسلمانان اردوزبان مقیم لندن به مدت 10 شب مجلس سوگواری و عزاداری به زبان اردو تدارک دیده بود که این شب‌ها با سخنرانی حجت‌الاسلام سیدوزیر حسن از کشور هند با محور تبیین حرکت و قیام امام حسین(ع) در حادثه عاشورا و مدیحه‌سرایی و مراسم سینه‌زنی از سوی کاشف رضا از مداحان پاکستانی همراه بود./982/ب101/د

ارسال نظرات