۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳
کد خبر: ۲۹۷۶۳۱
مدیر مرکز اسلامی هامبورگ:

زندگی و حیات امام حسین منطبق بر آیات قرآن بود

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی هامبورگ با بیان اینکه زندگی و حیات امام حسین(ع) منطبق بر آیات قرآن بود، گفت: آن حضرت به لحاظ رفتاری و اخلاقی، شریک و حقیقت قرآن بود.
حجت الاسلام و المسلمين رمضاني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی، امام جمعه مرکز اسلامی هامبورگ، دوم آبان‌ماه در خطبه‌های نماز ظهر عاشورا، گفت: امام حسین(ع)، انسان آزاده‌ای است که برای دفاع از حریت و کرامت انسان و احیای دین خدا از عزیزترین‌ها گذشت و آن جریان و قیام بزرگ را به‌وجود آورد و روح آزادگی و ظلم‌ستیزی را جاودانه کرد.

 

وی بیان کرد: امام حسین(ع) مانند پیامبر اکرم(ص) و سایر ائمه هدی(ع) زبان قرآن هستند و برای فهم جامع، دقیق و عمیق قرآن باید با زبان قرآن انس برقرار کرد؛ البته رابطه عترت نبی مکرم اسلام(ص) با قرآن آن‌قدر عمیق و تنگاتنگ است که به هیچ وجه قابل تفکیک نیست، چراکه بر اساس حدیث مشهور و متواتر «ثقلین» که از پیامبر (ص) نقل شده؛ با تمسک به این دو ثقل است که یک مسلمان گمراه نمی‌شود، زیرا در آن حدیث آمده است «من می‌روم و دو متاع سنگین، گران‌بها و ارزشمند را در میان شما می‌گذارم؛ یکی کتاب خدا(قرآن کریم) و دیگری عترت و اهل بیتم و این دو، هرگز از هم جدا نمی‌شوند تا در کنار حوض کوثر بر من وارد شوند».

 

مدیر مرکز اسلامی هامبورگ افزود: قرآن کریم به عنوان کتاب زندگی در نزد امام حسین(ع) جلوه‌ای عمیق دارد و انس آن حضرت با قرآن وصف‌ناشدنی است. برای اینکه انسان از محضر قرآن بیشترین بهره را ببرد باید از طهارت روحی و معنوی و فکری برخوردار باشد. هر چه فهم، درک، دانایی و دارایی انسان از قرآن بیشتر باشد به درجه و جایگاه و مقام او افزوده می‌شود.

 

وی گفت: امام حسین(ع) درباره مراتب و معارف قرآن کریم می‌فرمایند «کِتابُ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ عَلی اَرْبَعَةِ اَشْیآءِ، عَلَی الْعبادَةِ وَ الاْشارَةِ وَ اللَّطآئِفِ وَ الْحَقآئِقِ، فَالعِبادَةُ لِلْعَوامِ، وَ الاْشارَةُ لِلْخَواصِّ، وَ اللَّطائِفُ لِلاْوْلیاءِ وَ الْحَقآئِقُ لِلاْنْبِیاءِ عَلَیهمُ السَّلامُ؛ کتاب خدا بر چهار چیز استوار است به عبارات ظاهر، و اشاره‌ها و لطایف و حقایق؛ عبارات آن برای توده مردم است، اشاره و رموزات از آن خواص و بندگان ویژه‌ است، لطایف آن برای اولیا و حقایق آن نیز برای پیامبران و انبیا(ع) است».

 

امام جمعه مرکز اسلامی هامبورگ ادامه داد: آن حضرت از دوران کودکی به این کتاب آسمانی علاقه فراوانی داشت و در همه مراحل زندگی از قرآن سخن می‌گفت و لحظه‌ای از آن جدا نبود و این علاقه و انس با قرآن به اندازه‌ای بود که حتی شب عاشورا از دشمن مهلت خواست تا به نماز، دعا و استغفار مشغول باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی با بیان اینکه زندگی و حیات امام حسین(ع) منطبق بر آیات قرآن بود، عنوان کرد: آن حضرت به لحاظ رفتاری و اخلاقی، شریک و حقیقت قرآن بود؛ از این‌ رو بر اساس مقام علمی و معنوی امام حسین(ع) می‌توان ادعا کرد که آن حضرت تجسم عینی قرآن و قرآن ناطق بوده و هر آنچه که از زندگی فردی، اجتماعی، و سیاسی‌ آن حضرت به دست می‌آید با آیات قرآن کریم منطبق است./982/ب101/د

ارسال نظرات