۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۹
کد خبر: ۲۹۷۸۷۱

تشکیل مجمع اسلامی در کنفرانس اسقفان سوئیس

خبرگزاری رسا ـ اسقف مارکوس بوسل با اشاره به تداوم گفت‌وگوهای دینی بین ایران و سوئیس، گفت: در کنفرانس اسقفان سوئیس یک مجمع اسلامی به منظور شناخت مسلمانان ایجاد شده است.
سوئيس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با اسقف مارکوس بوسل، رییس کنفرانس اسقفان سوئیس، در شهر سنت گالن این کشور دیدار و بر مؤثر بودن گفت‌وگوهای دینی و تداوم آنها تأکید کردند.

 

در این دیدار اسقف مارکوس بوسل، رییس کنفرانس اسقفان سوئیس از شهر سنت گالن به‌عنوان یک مرکز مهم فرهنگی در شرق سوئیس یاد کرد که در یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

 

وی گفت: اسم این شهر به نام قدیس سنت گالن نامگذاری شده و تنها کانتون سوئیس است که نام مذهبی دارد و به همین دلیل این شهر را مقدس می‌دانیم.

 

رییس کنفرانس اسقفان سوئیس در پایان سخنان خود با اشاره به انجام گفت‌وگوهای دینی بین ایران و سوئیس، گفت: گفت‌وگو نکته‌ای مهم و عاملی برای شناخت یکدیگر است که باید با صداقت و یادگیری همراه باشد. بر همین اساس در کنفرانس اسقفان، یک مجمع اسلامی به منظور شناخت مسلمانان ایجاد شده است.

 

در ادامه ابوذر ابراهیمی‌ترکمان، رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی اظهار کرد: متأسفانه امروز، افرادی وظیفه شناساندن دین را به عهده گرفته‌اند که صلاحیت آن را ندارند و به جای معرفی چهره واقعی ادیان، چهره‌هایی که در ذهن پرورانده‌اند را به نمایش می‌گذارند و این خشونت‌ها توسط آنان در حال اتفاق است.

 

رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ادامه داد: شاید 20 سال پیش چنین گفت‌وگوهایی را ضروری تلقی می‌کردیم؛ اما امروز یک نیاز است.

 

وی ادامه داد: دنیا به سمت بازگشت به قهقرا در حال حرکت است. جهان با سرعت بسیار به سمت یک فروپاشی معنوی می‌رود و اگر رهبران ادیان تفاهم بیشتری را ایجاد نکنند؛ ممکن است نتوانند مانع این اتفاق شوند.

 

ابراهیمی‌ترکمان در پایان سخنان خود گفت: هر کدام از ما باید سهم خود را در ایجاد گفت‌وگو ایفا کنیم؛ زیرا این گفت‌وگوها پیروان ادیان را بیش از پیش با هم آشنا می‌کند./982/ب101/د

ارسال نظرات