۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۲۹۹۲۰۲

محکومیت حکم اعدام آیت الله نمر از سوی مدیر مرکز اسلامی هامبورگ

خبرگزاری رسا ـ مدیر مرکز اسلامی هامبورگ ضمن اشاره به جنایات عربستان سعودی، صدور حکم اعدام شیخ نمر را محکوم کرد.
حجت الاسلام والمسلمين رمضاني خطيب نمازجمعه هامبورگ

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین رمضانی خطیب نماز جمعه هامبورگ صدور حکم اعدام آیت الله محمّد باقر النّمر را محکوم کرد.

 

وی در خطبه های نماز جمعه گذشته که در مسجد امام علی(ع) برگزار شد، ضمن اشاره به اقدامات ضد بشری آل سعود مانند صدور حکم اعدام علیه آیت الله محمّد باقر النّمر گفت: چندی پیش در عربستان وبلاگ نویسی به اتهام توهین به مقدسات بازداشت و پس از محاکمه به تحمّل ده سال زندان محکوم شد. پس از مدّتی پارلمان اروپا به دلیل فعالیت های حقوق بشری ضمن اعطای جایزه به وی در مراسمی از پادشاه عربستان سعودی خواست تا هرچه زودتر زمینه آزادی او را فراهم کند.

 

رییس اتحادیه اروپایی علما و تئولوگ های شیعه افزود: از سوی دیگر وقتی یک عالم دینی به وظیفه شرعی و مسؤولیت دینی خود عمل کرده و با استفاده از آزادی بیان درصدد استیفای حق و حقوق مردم است، پس از زندانی شدن محکوم به اعدام می شود.

 

وی ادامه داد: جالب اینجاست که رسانه های گروهی دنیا و آنها که صدای حمایت از حقوق بشرشان گوش فلک را کر کرده است، کاملاً سکوت کرده و حتی از انعکاس موضع گیری مراجع و بزرگان اسلامی در دفاع از این مجاهد نستوه خودداری می کنند.

 

امام جمعه هامبورگ درباره شخصیت آیت الله محمّد باقر النّمر گفت: وی که از علمای بزرگ و دلسوز اسلام است و دغدغه دین، هدایت انسان و مقابله با ظلم و ستم را دارد، متاسفانه در بدترین وضعیت در زندان به سر می برد.

 

حجت الاسلام و المسلمین رمضانی تاکید کرد: مقامات آل سعود باید بدانند قطعاً اجرای حکم اعدام آیت الله نمر مشکلات فراوانی را برای کسانی که اینگونه احکام ناعادلانه را اجرا می­کنند بوجود خواهد آورد و آزادی­خواهان جهان در برابر آن سکوت نخواهند کرد./847/ب102/د

ارسال نظرات