۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۲
کد خبر: ۲۹۹۳۴۱

حماس خواستار حمایت ترکیه از ملت و آرمان فلسطین شد

خبرگزاری رسا ـ جنبش مقاومت اسلامی "حماس" از ترکیه و رهبران آن خواست تا از ملت و آرمان عادلانه فلسطین تا زمان نیل این ملت به آزادی و رهایی سرزمینش از چنگال اشغالگران صهیونیست حمایت کنند.
حماس و ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی "حماس" با صدور بیانیه ای نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه را تبریک و تهنیت گفت. 


در این بیانیه آمده است: در این مناسبت فرخنده از درگاه احدیت مسئلت می داریم که ملت دوست ترکیه در سایه ریاست جمهوری رجب طیب اردوغان و حزب عدالت توسعه و نخست وزیری احمد داود اوغلو شاهد رفاه و پیشرفت و عزت و سرافرازی باشد، همچنین از خداوند متعال می خواهیم به آنان توفیق عنایت کند تا طبق معمول همیشه مساله قدس را در کانون توجهات خود قرار دهند و در راستای حمایت از ملت و آرمان فلسطین حرکت کنند.

 

حماس در این بیانیه به اردوغان و ملت دوست ترکیه و احزاب شرکت کننده در انتخابات پارلمانی این کشور شاد باش ویژه گفت.

 

این جنبش تاکید کرد: این انتخابات تصویرگر ثبات و آرامش و تمدن ترکیه، پایتخت خلافت اسلامی و پیشقراول دفاع از ارزش های اخلاقی و سیاسی است.

 

در این بیانیه می خوانیم: این پیروزی نخست مرهون لطف و عنایت حق تعالی، سپس پیوند عمیق ملت ترکیه با آرمان های خود و همچنین اخلاص این ملت در زمینه ارائه کمک به ملت های دیگر و در راس آنها ملت فلسطین به عنوان صاحب عادلانه ترین آرمان در جهان است.

 

نتایج اولیه شمارش آرای انتخابات پارلمانی ترکیه که دیروز یکشنبه برگزار شد، نشان داد که حزب عدالت و توسعه در این فرایند دمکراسی بالاترین آرا را کسب کرده است.  

 

از سوی دیگر، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی گفت: نتایج انتخابات پارلمانی ترکیه تمامی آنانی را که به گسترش دامنه ناآرامی و بی ثباتی به داخل ترکیه دلخوش کرده بودند، ناامید کرد.


محمد هندی افزود: ضمن عرض تبریک و تهنیت به ملت و رهبران ترکیه به خاطر برگزاری این انتخابات آزادانه، امیدواریم که در این کشور دولتی روی کار بیاید که بتواند ثبات و آرامش و پیشرفت آن را حفظ کند و از این کشور در برابر توطئه هایی که کل منطقه را فرا گرفته است، حراست کند./994/ب102/د

ارسال نظرات