۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۹
کد خبر: ۲۹۹۳۹۷
بیانیه حماس در سالگرد اعلامیه بالفور؛

انگلیس مسؤول رنج و محنت‎های ملت فلسطین است

خبرگزاری رسا ـ جنبش مقاومت اسلامی "حماس" بار دیگر تاکید کرد: اعلامیه بالفور اعلامیه‎ای ظالمانه و باطل و مردود بوده و در حقیقت وعده فرد فاقد حق به افراد غیر مستحق است.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جنبش مقاومت اسلامی حماس به مناسبت نود و هشتمین سالروز صدور اعلامیه بالفور با انتشار بیانیه ای، انگلیس و تمامی حامیانش را مسؤول رنج و محنت های ملت فلسطین خواند.

 

در این بیانیه آمده است: تحمیل رژیم صهیونیستی به عنوان یک واقعیت موجود آن هم با توسل به زور و از رهگذر آواره ساختن ملت فلسطین از سرزمین خود نمی تواند واقعیت های تاریخی و جغرافیایی را تغییر دهد، زیرا ملت فلسطین به حقوق ثابت و مقدس خود پایبند است و به هیچ قیمتی از آنها کوتاه نخواهد آمد و بر سر آنها چانه نخواهد زد.

 

حماس در این بیانیه بر پایبندی خود به مشی مقاومت و در راس آنها مقاومت مسلحانه به عنوان گزینه راهبردی تاکید کرد. گزینه ای که قادر به بازدارندگی دشمن صهیونیستی و احقاق حقوق حقه ملت فلسطین و آزاد سازی سرزمین فلسطین، مسجد الاقصی، مقدسات و اسرای فلسطینی است. 

 

این جنبش بر لزوم حمایت از انتفاضه از رهگذر تقویت وحدت ملی در مصاف با تعرضات اشغالگران صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی تاکید کرد. 

 

جنبش یاد شده از تمامی رهبران کشورهای عربی و اسلامی و آزادگان جهان خواست تا به وظایف و مسؤولیت های تاریخی خود در راستای حمایت از ملت فلسطین در جهت رهایی از چنگال اشغالگران صهیونیست از طریق حمایت از ملت انقلابی و مبارز فلسطین و اعمال فشار بر دشمن صهیونیستی به منظور پایان بخشیدن به جنایاتش علیه این ملت و خروج از سرزمین فلسطین عمل کنند. 


حماس از جامعه بین الملل؛ به ویژه سازمان های بین المللی خواست برای حمایت از آوارگان فلسطینی و تامین زندگی شرافتمدانه برای آنان در سوریه و لبنان و عراق و به دور نگه داشتن آنان از هر گونه جنگ های داخلی دست به تحرکات لازم بزنند.

 

حماس به تمامی فلسطینیان مبارز در کرانه باختری و نوار غزه و پاسداران بیت المقدس و مسجد الاقصی و اسرای قهرمان در زندان های صهیونیستی و تمامی رزمندگانی که برای دفاع از سرزمین و ناموس و مقدسات همواره در صحنه حضور دارند، درود و سلام نثار کرد./982/ب102/د

ارسال نظرات