۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲
کد خبر: ۲۹۹۶۲۳

اهدای 70 هزار کتاب و محصول فرهنگی به زائران غیرایرانی حرم رضوی

خبرگزاری رسا ـ در نیمه نخست امسال افزون بر 70 هزار و 600 جلد کتاب و محصول فرهنگی تامین و خریداری و به زائران غیر ایرانی اهدا یا ارسال شده است.
کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مدیریت زائران غیرایرانی یکی از چهار زیرمجموعه‌ معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی است که وظیفه‌ استقبال و میزبانی از زائرانی که از کشورهای دیگر جهان به حرم مطهر رضوی مشرف می‌شوند را برعهده دارد.

70 هزار و 618  جلد کتاب و محصول فرهنگی به 11 زبان مختلف در این مدت به ‌منظور اهدا و ارسال به مشترکان و زائران تامین و خریداری شده است،

محور اصلی این تولیدات ترویج مکتب اهل بیت به ویژه امام رضا علیهم السلام، توسعه فرهنگ زیارت و فرهنگ انقلاب اسلامی در قالب دیدگاه‌ها و بیانات مقام معظم رهبری است.

 سایه سار رمضان، دعا از دیدگاه مقام معظم رهبری، شیعه در اسلام، اسلام و سیمای تمدن غرب، خورشید مشرق، الامام علی بن موسی الرضا علیه السلام، انسان 250 ساله، امام خمینی رحمةالله علیه و بیداری اسلامی، امامت و ولایت، شناخت شیعه و بررسی مشکلات اخلاق و روانی از جمله این آثار خریداری شده است.

کارگروه هایی متشکل از کارشناسان متخصص در حوزه زبان های خارجی کتاب های موجود را از لحاظ محتوا و ترجمه ارزیابی می کنند که پس از تایید تهیه یا خریداری می شود.

به منظور رفع نیازهای زائران، کارشناس فرهنگی این حوزه ها ارتباطی مستمر و مداوم با انتشارات مختلف بین المللی داشته و تازه های نشر را رصد و کتب جدید را بررسی و ارزیابی می کنند./1308/د102/ق

منبع: روابط عمومی آستان قدس رضوی

ارسال نظرات