۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۸
کد خبر: ۲۹۹۶۷۴
شیمون پرز:

نتانیاهو درباره صلح فقط حرف می‌زند

خبرگزاری رسا ـ رییس سابق رژیم صهیونیستی بر این باور است نخست‌وزیر این رژیم درباره صلح فقط حرف می‌زند و از عمل خبری نیست.
پرز

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «شیمون پرز» می‌گوید پیشنهاد «بنیامین نتانیاهو» درباره صلح هرگز از دامنه حرف فراتر نرفته است و او هرگز درباره مسئله صلح صادق نبوده است.

 

وی که با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» گفت‌وگو می‌کرد، گفت: یک سیاستمدار و یک کابینه باید تنها از یک طریق مورد قضاوت قرار گیرد؛ باید بر مبنای کاری که انجام می‌دهد یا داده، مورد ارزیابی قرار گیرد نه آنچه می‌گوید.

 

رییس سابق رژیم صهیونیستی بدون اشاره مستقیم به سخنان نتانیاهو که ابتدا گفته بود در دوران نخست وزیری او کشور فلسطین تشکیل نمی‌شود و اکنون می‌گوید «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان از مذاکرات بدون شرط خودداری می‌کند، افزود: جایگزین راه‌حل ایجاد دو دولت، جنگ مداوم است و کسی نمی‌تواند برای همیشه به جنگ ادامه دهد.

 

شیمون پرز در ادامه سخنان خود تصریح کرد: بهتر است در بخشی از سرزمین، دولت یهودی داشته باشیم تا اینکه بدون داشتن دولت یهودی، همه سرزمین را در اختیار داشته باشیم.

 

وی افزود: اسرائیل باید به خاطر خود راه‌حل ایجاد دو دولت را اجرا کند زیرا اگر ما اکثریت را از دست بدهیم، نمی‌توانیم به عنوان یک دولت یهودی یا دموکراتیک باقی بمانیم. این مسئله اصلی است و متاسفانه کابینه برعکس این کار را انجام می‌دهد./982/ب101/د

ارسال نظرات