۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۰۰۴۶۳

خطیب جمعه نجف بر لزوم آزادی شیخ علی سلمان تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف بر لزوم آزادی دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی بحرین تأکید کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدر الدین قبانچی، خطیب جمعه نجف اشرف در نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمه کبری برگزار شد، بر ضرورت تایید و اجرای طرح اصلاحات تاکید کرد و گفت: اصلاحات باید با صبر و تحمل مطابق با قانون تایید و عملی شود.


وی دیدار یان کوبیش، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در عراق با مراجع تقلید را دارای پیام و دلایل مهم توصیف کرد و افزود: نماینده ویژه سازمان ملل متحد با هدف بررسی تاثیرگذاری نجف و مراجع تقلید در میان مردم با علما دیدار کرد. مراجع نیز در این دیدار بر ضرورت اجرای اصلاحات و رسیدگی به وضعیت آوارگان تاکید کردند.


خطیب جمعه نجف اصلاحات را یک مساله ضروری دانست و تصریح کرد: وظیفه رسیدگی و بررسی طرح اصلاحات از سوی پارلمان عراق به معنی از بین بردن اقتدار و قدرت نخست وزیر این کشور نیست بلکه پارلمان باید نقش نظاراتی و قانونگذاری باید داشته باشد.


وی در بخش دیگر خطبه‎های نماز جمعه این هفته بر ضرورت حمایت از کشاورزان و خانواده‎های که به وسیله بارش باران آسیب دیده‎اند، تأکید کرد.


حجت الاسلام قبانچی، عراق را کشوری متمدن دانست و خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش باید سیاسیت جامع و صحیحی را برای افزایش رتبه علمی عراق در سطح جهان اتخاذ کند. متاسفانه با توجه به خبرهای رسیده وضعیت علمی این کشور نسبت به سال‎های گذشته با توجه به عملکرد ضعیف مسؤولان به شدت کاهش یافته است.


وی به مسائل بحرین اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش و شدت نقض حقوق بشر در بحرین و بازداشت حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی، بیش از 32 کشور از حکومت این کشور درخواست کرده است که  به حقوق بشر در این کشور احترام بگذارد.


خطیب جمعه نجف اشرف در پایان شهادت امام سجاد (ع) را به همه مومنان تسلیت گفت و تصریح کرد: امام زین العابدین (ع) دو اثر بسیار گرانبها به نام رساله الحقوق و صحیفه سجادیه را از خود به جای گذاشته است.


وی افزود: جهان در حالی درپی وضع و اجرای حقوق بشر است که امام سجاد (ع) در بیش از 1400 سال پیش کتاب رساله الحقوق را بیان کرده است./994/ب901/د

ارسال نظرات