۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۳۰۱۴۸۱
روزنامه اورتادوغو:

تاوان سیاستهای اشتباه ترکیه را مسلمانان منطقه می‎پردازند

خبرگزاری رسا ـ روزنامه اورتادوغو روز سه شنبه نوشت: تاوان سیاست‎های خارجی اشتباه حاکمیت حزب عدالت و توسعه را مسلمانان منطقه می پردازند.
ترکيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه ترکیه ای اورتادوغو روز سه شنبه در صفحه نخست خود با تیتر 'تروریسم در پشت مرزهای ترکیه' این مطلب را عنوان کرد.


این روزنامه با ادعای اینکه حزب عدالت و توسعه برای تحقق طرح خاورمیانه بزرگ پیشگام در منطقه بود، افزود: حاکمیت حزب عدالت و توسعه در حال حاضر با دست های بسته نظاره گر رخدادهای منطقه است و در حالی که تضاد منافع آمریکا و روسیه در منطقه شکل گرفته ترکیه بیش از پیش در تنگنا قرار گرفته است.


این روزنامه با اشاره به پیامد ادامه عملیات نظامی روسیه در سوریه علیه تروریست ها نوشت: اشتون کارتر در مقابله با عملیات روسیه اعلام کرد که آمریکا سلاحهای هسته ای خود را مدرنیزه خواهد کرد و در زمینه هواپیماهای جنگی جدید و سیستم های لیزری سرمایه گذاری خواهد کرد.


به نوشته اورتادوغو، آمریکا از موقعیت جدید روسیه در منطقه ناخرسند است و برای اینکه وضعیت را به نفع خود برگرداند تهدیدهای خود در سوریه را افزایش و کمک های تسلیحاتی به مخالفان (تروریست ها) را افزایش داده و صدای پای یک درگیری بزرگ در منطقه به گوش می رسد و حاکمیت حزب عدالت و توسعه نیز در این میان تنها نظاره گر است و نمی تواند اقدامی بکند./982/ب102/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات