۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳
کد خبر: ۳۰۲۲۷۲

اعتراض مسلمانان آمریکا به تبعیض در این کشور

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان ماساچوست آمریکا در نشستی ضمن اعلام وحدت، خواستار مشارکت بیشتر در امور سیاسی این کشور و نیز پایان یافتن تبعیض ها شدند.
مسلمانان آمريکا

 

به گزارش خبرگزاری رسا، با افزایش تبعیض و آزار اذیت ها علیه مسلمانان در آمریکا، تعدادی از مسلمانان ماساچوست، در همایشی نسبت به سوء برداشت ها از اسلام و آزار مسلمانان اعتراض کردند.

 

در روزی که به نام «روز مسلمانان در هیل» تعیین شد، شهروندان مسلمان ماساچوست برای اولین بار این فرصت را پیدا کردند که در مورد تبعیض ها و نقش مسلمانان در اداره آمریکا بحث کنند.

 

در این نشست که هدف اصلی آن وحدت مسلمانان بوستون در محیط خود و نیز در امور سیاسی آمریکا عنوان شد، اعضای جلسه نسبت به تبعیض ها علیه مسلمانان اعتراض کردند.

 

برای مثال بیان شد که بسیاری از دانش آموزان رنگین پوست و مسلمان به دلیل اشتباهاتی غیر خشونت بار مانند بلند صحبت کردن با معلم خود بازداشت و بازجویی می شوند که این نشان دهنده تبعیضی آشکار علیه مسلمانان است.

 

با وجود آنکه بسیاری از مقامات آمریکایی مدعی تساوی و عدم تبعیض در این کشور هستند، همه روزه با تحریک رسانه ها علیه مسلمانان، حملات و مزاحمت هایی علیه این اقلیت گزارش می شود.

 

به طور مثال چندی پیش دانشجویی مسلمان در صفحه اجتماعی خود نوشت که شنیدن حرف های توهین آمیز در جامعه برای او به امری روزمره تبدیل شده است. به طوری که در چندماه اخیر و با شدت گرفتن تبلیغات ضد اسلامی، به طور میانگین در هر هفته چهار بار به او توهین شده است./847/ب902/د

ارسال نظرات