۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۳۰۲۶۸۰

نماینده پارلمان عراق نسبت به تأثیر باندهای قدرت بر دستگاه قضا هشدار داد

خبرگزاری رسا ـ مقام ارشد پارلمان عراق با تاکید بر مبارزه با باندهای فساد گفت: باندهای فساد بر دستگاه‎های قضایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر گذاشته‎اند.
شيخ همام حمودي از رهبران مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون رییس پارلمان عراق، طی همایشی که با موضوع «فکر امروز» در بغداد برگزار شد، به بررسی فساد و انواع آن در این کشور پرداخت و گفت: عراق با باندهای فساد بسیار بزرگی دست و پنجه نرم می‎کند.


وی افزود: باندهای فساد موجود در عراق به طور مستقیم بر تصمیم‎های سیاسی تاثیرگذار هستند. آنها با سوء استفاده از اشخاص و قدرت‎هایشان هر کاری که می خواهند در کشور انجام می‎دهند.


مقام ارشد پارلمان عراق ادامه داد: این باندهای فساد همچنین بر دستگاه‎های قضایی به صورت مستقیم و غیرمستقیم تاثیر گذاشته‎اند و خود در کمال امنیت و رفاه در حال زندگی هستند.


وی از همه مردم و مسؤولان دعوت کرد که به کشف و شناسایی باندهای فاسد موجود در عراق کمک کنند و خاطرنشان کرد: آیا امکان دارد کشوری دارای ثروت و منابع مالی بسیاری باشد ولی مردمش در فقر زندگی کنند؟


حجت الاسلام حمودی تاکید کرد: مردم خواستار مبارزه با هر گونه فساد هستند و در همین راستا پارلمان عراق جلساتی را در آینده با همین موضوع برگزار خواهد کرد./994/ب902/د

ارسال نظرات