۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۰۳۱۳۷

نخستین حزب اسلامی استرالیا امروز معرفی می‌شود

خبرگزاری رسا ـ تشکیل نخستین حزب اسلامی استرالیا امروز، ۲۶ آبان، به صورت رسمی اعلام می‌شود.
اسلام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، دیا محمد، بنیانگذار حزب اسلامی استرالیا درباره تأسیس این حزب گفت: به تازگی شاهد جنایت‌های تروریستی در پاریس بودیم و امروز حساس‌ترین زمانی است که مسلمانان استرالیا باید یک تریبون سیاسی برای بیان سخنان خود داشته باشند.

 

وی همچنین اعلام کرد که حزب جدید اسلامی استرالیا قصد دارد در انتخابات فدرال و ایالتی این کشور شرکت کند.

 

دیا محمد ادامه داد: اولین حزب اسلامی استرالیا قصد دارد با برگزیدن نامزدهایی در همه ایالت‌ها در انتخابات سال آینده مجلس سنا رقابت کند و همچنین تلاش‌ خواهد کرد تا کرسی‌های بیشتری را در سطح ایالتی اخذ کند.

 

وی با اشاره به حملات تروریستی اخیر گفت: به عنوان یک مسلمان هرگز نمی‌توانم نسبت به مرگ انسان‌های بی‌گناه در بیروت و پاریس بی‌تفاوت باشم.

 

وی افزود: حوادث پاریس غیرقابل توجیه است؛اما این حوادث با حملات اخیر به کشورهای خاورمیانه و فراهم آوردن زمینه برای گسترش افراط‌گرایی مرتبط است.

 

دیا محمد که یک مسلمان 34 ساله از غرب سیدنی است، گروهی به نام «صلح من» نیز راه‌اندازی کرده که با هدف گسترش روابط میان مسلمانان و مردم استرالیا فعالیت می‌کند.

 

محمد گفت: پیش از راه‌اندازی حزب اسلامی استرالیا با روحانیون مسلمان و مسیحی مشورت کردیم و بر این اساس حزب ما پذیرای اعضای غیرمسلمانان نیز خواهد بود.

 

وی همچنین یکی از سازماندهندگان نصب بیلبوردهای تبلیغاتی با عنوان «مسیح: پیامبر اسلام» در سال 2011 در شهر سیدنی بود که جنجال زیادی به راه انداخت.

 

دیا محمد گفت: حزب اسلامی استرالیا در تقابل با شش حزب ضداسلامی استرالیا فعالیت خواهد کرد.

 

جدیدترین حزب ضداسلامی استرالیا، حزب ائتلاف آزادی استرالیایی است که اخیراً با حضور گیرت وایلدرز، سیاستمدار اسلام‌ستیز هلندی افتتاح شد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات