۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
کد خبر: ۳۰۳۵۶۷
از سوی به نشر معرفی شد؛

کمال علوم انسانی در بسته کتابشناسی علامه جعفری

خبرگزاری رسا ـ انتشارات آستان قدس رضوی به مناسبت سالروز درگذشت علامه محمد تقی جعفری رحمةالله علیه بسته کتابشناسی آثار این عالم فرزانه و فیلسوف عصر حاضر را به مخاطبان معرفی و پیشنهاد کرد.
علامه جعفري

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، علامه محمد تقی جعفری رحمةالله علیه آثار متعدد و شاخصی در علوم انسانی به تألیف رسانده که بازنگری و بازخوانی کتب ارزشمند ایشان می تواند فتح بابی برای رشد و کمال علوم انسانی و حتی دیگر علوم در کشور محسوب شود.

 

بر همین اساس انتشارات آستان قدس رضوی در سالروز درگذشت این عالم فرزانه آثار به چاپ رسیده از وی توسط «به نشر» را در سالروز درگذشت ایشان معرفی می کند که ترجمه نهج البلاغه یکی از آنها محسوب می شود.

 

ترجمه «نهج البلاغه» یکی از آثار علامه جعفری است که از سوی «به نشر» در دو قطع جیبی با 5 نوبت تجدید چاپ و در قطع وزیری با یازده نوبت تجدید چاپ، توزیع و منتشر شده است.

 

از آنجا که تفکرات، ایده‌ها، گفتارها و کردار حضرت علی علیه السلام خیلی بیشتر از آن بوده است که با دست و زبان و قلم نویسنده ثبت شده باشد، سیدشریف رضی گوشه‌های از سخنان و خطبه‌های آن حضرت را در نهج‌البلاغه گردآوری کرده و ترجمه روان و بلیغ استاد علّامه محمدتقی جعفری نیز خوانندگان را در درک مفاهیم و سخنان حضرت یاری می‌دهد.

 

از دیگر آثار این عالم فرزانه می توان به کتاب «امام حسین علیه السلام شهیدِ فرهنگِ پیشروِ انسانیت» اشاره کرد که در دو بخش عمده نوشته ها و سخنرانی ها به قلم تحریر در آمده است.

 

این کتاب که توسط «به نشر» پنج دوره تجدید چاپ شده است، در هر دو بخشِ خود دربردارنده روایت جدیدی است که امام حسین علیه السلام و قیام او را از منظری دیگر روایت کرده و طی آن حیات را بجای تراژدی، حقوق بشر را بجای اسطوره، انسان را بجای تاریخ و وجدان را بجای حماسه قرار می دهد.

 

کتاب «نیایش امام حسین علیه السلام در صحرای عرفات» نیز دیگر آثار علامه جعفری است که تا کنون هشت نوبت چاپ را در انتشارات آستان قدس رضوی از سر گذرانده و طی مطالعه آن با زبان امام حسین(ع) همراه شویم و خود را به دست امواج آرامش ‌بخش مناجات سپرده و با خدای خود ارتباط برقرار می کنیم.

 

مجموعه 9جلدی «ترجمه و تفسیر خطبه های نهج البلاغه» با دو دوره تجدید چاپ و «حکمت و اصول سیاسی اسلام» دیگر آثار علامه جعفری رحمةالله علیه در انتشارات آستان قدس رضوی بشمار می رود.

 

علاقه مندان به تهیه کتاب های علامه محمدتقی جعفری و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com  و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند./1308/د102/ق 

منبع: انتشارات آستان قدس رضوی

ارسال نظرات