۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۴
کد خبر: ۳۰۳۶۴۵

ماهنامه پوپک در ایستگاه دویست و پنجاه و ششم

خبرگزاری رسا ـ دویست و پنجاه و ششمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
پوپک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 256 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه آبان‌ماه 1394 چاپ و روانه بازار شد.

 

«شکوفه‌های آسمانی»، «سرمقاله»، «جمله کوچولو»، «شعر و داستان»، «گفت‌وگو»، «حکایت‌های کوچک»، «روزگار آقای سرخوش»، «سلام پوپک‌جان»، «جدول»، «سرگرمی»، «یادگار ماه» و «آل‌سعود یعنی» برخی از موضوعات این ماهنامه است.

 

در سرمقاله این ماهنامه با عنوان آل سعود یعنی... آمده است: «آل سعود من را به یاد ابولهب، ابوجهل و دشمنان حضرت محمد صلی‌الله علیه و آله می‌اندازد. آزار و اذیت‌های این قوم ستمگر را هم کتاب‌های تاریخی نوشته‌اند. آل‌سعود یعنی آل ابوسفیان؛ یعنی معاویه، یزید، حرمله، ابن‌زیاد، شمر، خولی و ... همان‌هایی که امام حسین علیه‌السلام و عزیزانش را در کربلا، تشنه و غریب شهید کردند.

 

حالا آل‌سعود آن ظلم‌ها و ستم‌ها را دوباره زنده کرده است. قبر امامان مظلوم ما را خراب کرده‌‌اند و شیعیان بسیاری را زندانی کرده یا به شهادت رسانده است. مزدوران وهابی و جلادان داعش. همان شاگردهای آل‌سعود هستند که جنایتشان در عراق، سوریه، و یمن بر کسی پوشیده نیست. حالا بچه‌های عراقی، سوری و یمنی زیادی، همراه بزرگ‌ترهایشان شهید شده‌اند و خانه‌هایشان ویران شده است. همین تازگی‌ها آل‌سعود یک جنایت بزرگ و وحشتناک انجام داد. مرگ هزاران حاجی در سرزمین منا در هنگام حج، نتیجه آن جنایت هولناک است.

 

بیایید دعا کنیم به همین زودی‌ها خانه خدا از نیزه‌ها، دشنه‌ها و تفنگ‌های خون‌ریز پاک شود و بت‌های سعودی، برای همیشه فرو بریزند! سلام بر محمد، پیامبر مهربانی و رحمت و اهل‌بیت پاک او که مکه و مدینه را برای ما محل امن و ایمان و مهربانی قرار دادند!».

 

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «داستان»، «سرگرمی»، «من با دستم می‌توانم»، «مسافران بهشت»، «یخچال»، «سفرهای من»، «شعر»، «داستان‌های جناب آقای خانه»، «کبوتر نامه‌رسان»، «کمیک» و «داستان» اشاره کرد.

 

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «فیلو+ قصه‌هایش»، «روزهای نو»، «میزگرد»، «بچه‌ها نقاشی!»، «بچه‌ها خبر»، «در باغ نهج‌البلاغه»، «آگهی» و «پرت و پلا» به چشم می‌خورد.

 

در ذیل بخش دیگری از این ماهنامه با عنوان در باغ نهج‌البلاغه مطلبی درباره صدای بلند آمده که به این شرح است: معلم عزیزم، سلام! تو تا به حال به ما، چیزهای خوب زیادی یاد داده‌ای؛ مثل خوب حرف‌زدن، کتاب‌های خوب‌خواندن، راستگویی، احترام به پدر، مادر و بزرگ‌ترها و ... اما من امروز صدایم را برای شما بلند کردم و سرتان داد زدم. حالا که امروز این حدیث زیبای امام علی علیه‌السلام را خواندم، از کار خود پشیمان هستم. لطفا دوباره دوستم داشته باش! امام علی علیه‌السلام فرمودند: «با آن کسی که به تو سخنی یاد داد، بلند و درشت حرف نزن».

 

دویست و پنجاه و ششمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه آبان‌ماه 1394 در 60 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات