۲۸ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
کد خبر: ۳۰۳۶۷۸
یک مرکز تحقیقاتی آمریکایی:

اغلب مسلمانان از داعش متنفرند

خبرگزاری رسا ـ مرکز تحقیقاتی آمریکایی «پیو» در یک نظرسنجی از کشورهایی که اکثریت آنها را مسلمانان تشکیل می دهند اعلام کرد، اغلب مسلمانان این کشورها از داعش متنفر هستند.
داعش

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقاتی آمریکایی «پیو» یک نظرسنجی درباره دیدگاه مسلمانان نسبت به داعش در 11 کشوری که اکثریت آنها را مسلمانان تشکیل می دهند، انجام داده است.


در این نظرسنجی که از مسلمانان ساکن در کشور آفریقایی نیجریه گرفته تا اردن در خاورمیانه و اندونزی در آسیای جنوب شرقی و اقیانویسه در آن مشارکت داشتند، دیدگاه بسیار منفی مسلمانان درباره گروه تروریستی داعش به خوبی نمایان است.


بنا بر این نظر سنجی که در آوریل گذشته (فرودین- اردیبهشت) انجام شد، پاکستان تنها کشوری است که 28 درصد مسلمانان آنها مخالف داعش هستند؛ این در حالی است که 99 درصد از شرکت کنندگان لبنانی در این نظرسنجی که شامل مسلمانان شیعی و سنی و نیز مسیحیان می شود، انزجار شدید خود را از داعش ابراز داشتند.


اردن دومین کشور دارای اکثریت جمیعت مسلمان است که در این نظرسنجی 95 درصد مردمش نگاه منفی به داعش دارند و با آن مخالف هستند.


همچنین 84 درصد از مسلمانان اراضی فلسطین، 92 درصد از ساکنان غزه و 79 درصد از اهالی کرانه باختری در این نظرسنجی نفرت و انزجار خود را از داعش اعلام کردند.


بر اساس این نظرسنجی از هر 10تن مسلمان در هر یک از کشورهای اندونزی، نیجریه، بورکینا فاسو، مالزی و سنگال، 6 نفر ضد گروه تروریستی داعش هستند.


در ترکیه نیز هشت درصد مردم مسلمان این کشور موافق داعش هستند و 19 درصد دیگر نظر خود را در این باره ابراز نکردند.

بر اساس این گزارش، با توجه به اینکه نیجریه به شدت از درگیری و خشونت های گروه تروریستی بوکو حرام رنج می برد، 66 درصد از مسیحیان و مسلمانان این کشور انزجار خود را از داعش اعلام کردند.


بر پایه این گزارش، نگرانی ها درخصوص گروه تروریستی داعش که در سوریه و عراق هرج و مرج و نا امنی ایجاد کرده و عملیات های انتحاری خود را به خارج از این دو کشور گسترش داده، افزایش یافته است.


ترویست های داعش در تازه ترین جنایات خود در روز جمعه گذشته و دیروز (چهارشنبه) با حمله به مناطق مختلف پاریس، بیش از 130 تن را به خاک و خون کشیدند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات