۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۰۵۲۱۱
امام جمعه نجف تأکید کرد؛

درخواست اهل‎تسنن برای دخالت مرجعیت تقلید در آزادی موصل و الانبار

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف از درخواست اهل تسنن عراق برای دخالت مرجعیت تقلید در آزادی الانبار و موصل از لوث تروریست‎های داعش خبر داد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد نسبت به هرگونه تلاش برای تجزیه عراق هشدار داد و گفت: سخن گفتن درباره تجزیه عراق کاملا محکوم است و با برادری دینی و همزیستی مسالمت آمیز به شدت مغایرت دارد.

 

وی وحدت ملی میان عراقی ها را مستحکم توصیف کرد و افزود که حتی صحبت کردن درباره تجزیه و شکاف نیز ممنوع است.

 

امام جمعه نجف با اشاره به جنایت های گروه تروریستی داعش تصریح کرد: داعش نماینده اهل تسنن نیست و جایگزین آنها نیز به شمار نمی آید. داعش یک گروه جدایی طلب و کینه توز است که اوج پسرفت اجتماعی را به نمایش می گذارد.

 

حجت الاسلام قبانچی ادامه داد: این گروه نمی تواند دولتی متمدن تأسیس کند چرا که بر پایه سرقت و جنایت تشکیل شده است.

 

وی خاطر نشان ساخت که اهل تسنن درصدد رهایی از داعش است و از مرجعیت تقلید می خواهد برای آزادی الانبار و موصل دخالت کند.

 

عضو ارشد مجلس اعلای اسلامی عراق با اشاره به پیاده روی میلیونی عاشقان اباعبدالله(ع) در آستان اربعین حسینی گفت: زیارت اربعین حسینی که با مشارکت میلیون ها تن از کشورهای مختلف جهان برگزار می شود، یک پدیده بی نظیر در تاریخ است که بزرگترین فرصت برای بازگشت به خداوند محسوب می شود.

 

استاد حوزه علمیه نجف تأکید کرد: اربعین حسینی فرصتی بی نظیر برای همبستگی میان ملت ها و تقریب میان مذاهب اسلامی و بزرگترین درس انقلاب علیه طاغوت است.

 

حجت الاسلام قبانچی، زائران را به احتیاط امنیتی، محافظت از حجاب و عفاف، ادای نماز اول وقت، عدم اسراف، دعا برای مجاهدان و استفاده از حضور مبلغان و علما در مسیرهای پیاده روی دعوت کرد.

 

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که پیروزی بزرگ به برکت اربعین حسینی در آینده ای نزدیک محقق شود./980/ب901/د

ارسال نظرات