۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
کد خبر: ۳۰۵۲۲۹

حضور بیش از 20 هزار فلسطینی در نماز جمعه امروز مسجد الاقصی

خبرگزاری رسا ـ بیش از 20 هزار فلسطینی از کرانه باختری، قدس، سرزمین های اشغالی 1948 و نوار غزه امروز جمعه به منظور اقامه نماز در مسجد مبارک الاقصی راهی بیت المقدس شدند.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نظامیان ارتش اسرائیل به تدابیر امنیتی خود در خیابان ها و کوچه های شهر بیت المقدس و اطراف مسجد مبارک الاقصی شدت بخشیده و فلسطینیان را به هنگام ورود به این مسجد مورد بازرسی بدنی قرار دادند.  

 

مفتی قدس و فلسطین با ایراد خطبه های نماز جمعه ضمن تاکید بر لزوم بازگرداندن جنازه های شهدای انتفاضه قدس، گفت: فلسطینیان حق دارند که فرزندانشان را طبق احکام اسلامی تشییع و دفن کند.

 

شیخ محمد حسین از نهادهای بین المللی و حقوقی خواست تا دشمن صهیونیستی را برای تحویل دادن جنازه شهدای انتفاضه قدس تحت فشار قرار دهند.

 

وی خاطرنشان ساخت: ما ضمن یادآوری رخدادهای مسجد الاقصی برای همه گروه ها و جریان های فلسطینی، از آنها می خواهیم تا وحدت و انسجام و یکپارچگی خود را حفظ کنند و در راستای تحکیم و تقویت وحدت ملی و برقراری آشتی ملی و پایان بخشیدن به دو دستگی داخلی تلاش کنند. 


وی ضمن اشاره به تداوم جنایات و تجاوزات و تعرضات اشغالگران صهیونیست به مسجد مبارک الاقصی، تاکید کرد: هیچ طرفی حق مداخله در امور مسجد الاقصی را ندارد، تمامی بخش های این مسجد به مسلمانان تعلق دارد. 

 

این اقدام در حالی صورت می گیرد که ماموران شهرداری صهیونیستی قدس به همراه شماری از نیروهای ارتش اسرائیل به مغازه های فلسطینیان در بخش قدیمی بیت المقدس حمله و کالاهای آنها را مصادره کردند.

 

گفتنی است که فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس از اول اکتبر گذشته در اعتراض به تداوم تعرضات شهرک نشینان و نظامیان اسرائیلی به مسجد مبارک الاقصی به خیابان ها ریخته و انتفاضه گسترده ای را به راه انداخته اند و این حرکت خوجوش مردمی وارد پنجاه و هفتمین روز خود شده است؛ به نحوی که تا لحظه نگارش این خبر شمار شهدا به 104 تن می رسد./982/ب101/ک

ارسال نظرات