۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۰۵۳۲۸

جزئیات پیش‌نویس پیشنهادی «ولد الشیخ» برای نشست ژنو 2 درباره یمن

خبرگزاری رسا ـ شبکه المیادین در خبری اختصاصی، جزئیات پیش‌نویس پیشنهادی فرستاده ویژه سازمان ملل به یمن درباره نشست ژنو 2 را منتشر کرد.
اسماعيل ولد الشيخ احمد، فرستاده ويژه سازمان ملل در يمن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که طی چند روز گذشته، اخبار زیادی درباره پیش‌نویس نهایی برای مذاکرات ژنو 2 درباره بحران یمن، منتشر شده است، شبکه خبری «المیادین» از دستیابی به متن این پیش‌نویس که از سوی «اسماعیل ولد الشیخ» از ریاض به انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن ارائه شده، خبر داد.

 

بر اساس این گزارش، قرار است دعوتنامه‌هایی برای طرف‌های شرکت کننده در نشست ژنو که تاکنون چندین بار به تاخیر افتاده ارسال شود.

 

در ادامه این گزارش آمده است: عبدربه منصور هادی رییس‌جمهور مستعفی یمن و عارف الزوکا دبیرکل حزب کنگره مدمی یمن و«محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن، این دعوتنامه‌ها را دریافت خواهند کرد.

 

این مذاکرات میان دو هیأت شامل 6 مذاکره کننده و 4 مشاور از هر طرف انجام خواهد شد و هر یک از طرفین باید از اختیارات لازم برای مذاکرات و پایبندی به توافق‌های احتمالی برخوردار باشند.

 

پیش از این در همین راستا محمد عبدالسلام اعلام کرده بود که هیأت این گروه از او و «مهدی الشماط» تشکیل خواهد شد و حزب الموتمر یحیی دوید، فاوقه السید و یاسر العواضی را شامل می‌شود و ابراز امیدواری کرد مذاکرات به نتیجه برسد، زیرا پیش نویس ارائه شده از طرح‌های پیشین بهتر است.

 

این پیش‌نویس، مبتنی بر توافقات حاصله در گفت‌وگوهای جامع ملی و قطعنامه 1325 شورای امنیت است.

 

تدوین چارچوبی برای بازگشت یمن به روند انتقالی مسالمت‌آمیز و سازماندهی شده سیاسی، بررسی قطعنامه‌های شورای امنیتی مرتبط با قطعنامه 2216 این شورا، تدوین چارچوبی کلی برای ترسیم یک نقشه راه مورد توافق همه، دستیابی به آتش‌بس دایمی در یمن، توافق درباره تدابیر امنیتی موقت، بررسی عقب‌نشینی نیروهای مسلح و نحوه تعامل با سلاح‌های سنگین و متوسط از دیگر مفاد مطرح در این پیش‌نویس است./981/ب102/ک

ارسال نظرات