۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۳۰۵۳۴۶

دایره‌المعارف روابط عمومی ایران سال آینده رونمایی می شود

خبرگزاری رسا ـ مؤلف کتاب دایره‌المعارف روابط عمومی ایران از رونمایی این اثر در روز جهانی روابط عمومی خبر داد و گفت: اردیبهشت 95 از دایره‌المعارف روابط عمومی ایران رونمایی می‌شود.
حجت الاسلام حميد صبري

 

حجت الاسلام حمید صبری، مؤلف کتاب دایرة‌المعارف روابط عمومی ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: تدوین کتاب دایره‌المعارف روابط عمومی ایران به عنوان یک طرح ملی و بی‌نظیرترین تولید محتوایی در عرصه رسانه‌ ابزاری است که می‌تواند به درک مجموعه‌ای از کارشناسان و صاحب‌نظران روابط عمومی در بهبود و توسعه این صنعت و هنر وارد عمل شود.


وی هدف از تدوین این مجموعه را دادن دیدگاه منسجم و روش و متقاعد کننده نسبت به ماهیت روابط عمومی ایران و رسالت‌های آن و چالش‌های موجود در این عرصه دانست و گفت: در این مجموعه تلاش شده دانسته‌های بومی ایران در حوزه روابط عمومی از عمق تاریخ زمان کمبوجیه و دوره‌های ساسانی و هخامنشی استخراج و تجمیع شود.


این استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: خوشبختانه کار پرپیچ و خم و پرنشیب و فراز تدوین این دایره‌المعارف روابط عمومی ایران پس از سال‌ها تلاش و مجاهدت علمی پژوهشی در مراحل پایانی خود است و به یاری حق پیش‌بینی می‌شود 27 اردیبهشت سال 1395 شمسی روز جهانی روابط عمومی شاهد مراسم رونمایی از این اثر باشیم.


وی با بیان این‌که برای تدوین این پروژه جهانی و ملی از هزاران منبع علمی، مقاله، سایت، مجله، وبلاگ، نشریه، آرشیو، فصلنامه، اشخاص، مؤسسات علمی و پژوهشی، نهادها، انجمن‌های تخصصی روابط عمومی و ... بهره‌برداری شده است، افزود: عام مشمول بودن، بهره‌گیری از غالب توانایی‌های دانشمندان، اجتناب از نگرش‌های محدود و عدم سطحی‌نگری، مراعات اخلاق نویسندگی و یکپارچگی‌سازی اطلاعات مربوط به سواد روابط عمومی از جمله ویژگی این دانشنامه است.


حجت الاسلام صبری با تشریح بخش‌های مختلف این اثر علمی گفت: دائرةالمعارف روابط عمومی ایران حاوی واژه‌ها، تعاریف، تفاسیر، تئوری‌ها، نقش‌ها، بایدها و نبایدها، موضوعات متنوع و جدید، اشخاص تاثیرگذار، مدیران موفق، کارشناسان، مراکز علمی و هر مطلب و موضوعی که به روابط عمومی ایران مستقیم و یا ضمنی مربوط باشد، است.


گفتنی است، حجت الاسلام صبری بیش از ده‌ها اثر چاپ شده دارد که از آن جمله می‌توان به معراج، روابط عمومی، روابط عمومی در کهکشان نوری، انفجار اطلاعات، جزیره تنهایی، روابط عمومی مدرن، یاس بنفش، کارآفرینی در هزار سوم، مبانی ارتباط انسانی، ترنم مضرب، نوآوری خلاقیت، روش علمی مقاله‌نویسی و راز موفقیت اشاره کرد.


این نویسنده، محقق و استاد حوزه و دانشگاه در حوزه آذربایجان‌شناسی نیز فعالیت داشته و تاکنون از وی مجموعه سه جلدی تبریز ما، صخره‌نشینان کندوان، آذرشهر و تسوج سرزمین زیبایی‌ها منتشر شده است، وی متولد 1335 آذرشهر بوده و تحصیلات عالی علمی حوزه و دانشگاه در رشته ارتباطات و روابط عمومی دارد.


وی در سال 1384 در سومین دوره جشنواره ممتازین، مبتکران، مخترعان و نوآوران دانشجوی بسیجی سراسر کشور عنوان رتبه ممتاز علمی کشور و همچنین مقام اول پروژه در مقطع کارشناسی ارشد کشور را به خود اختصاص داده و در حال حاضر عضو پیوسته انجمن بین‌المللی ایرانشناسی بوده و مشغول تدوین تاریخ 500 ساله آذربایجان است./935/پ202/ق

ارسال نظرات