۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
کد خبر: ۳۰۶۰۰۴
انصارالله:

توافق ضمنی برای آتش بس در یمن وجود دارد

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی انصارالله یمن از وجود توافق ضمنی بین نیروهای داخلی یمن برای آتش بس در این کشور خبر داد.
محمد عبدالسلام، سخنگوني جنبش انصار الله (حوثي‌ها)

 

 

به گزارش خبرگزاری رسا، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن با بیان اینکه مذاکرات ژنو بین جریان‌های یمنی تا اواسط ماه دسامبر (اواخر آذرماه) به تعویق افتاده است، از وجود شبه توافقی بین نیروهای داخلی یمن برای اجرای آتش بس خبر داد.

 

محمد عبدالسلام در گفت‌و‌گو با شبکه المسیره، گفت: گام‌های بزرگی در مذاکرات بین طرف‌های مختلف و سازمان ملل برداشته‌ایم و همچنین با برخی کشورهایی که جزء متجاوزان به یمن به شمار می‌روند نیز در یکی از پایتخت‌های کشورهای خلیج فارس گفت‌و‌گو کرده‌ایم و ان‌شاءالله بزودی نتایج مثبت آن خود را نشان خواهد داد.

 

وی درباره زمان گفت‌و‌گوهای آینده نیز توضیح داد: قرار بود تا در سوم دسامبر (فردا پنجشنبه) گفت‌و‌گوها در ژنو آغاز شود اما پیش‌نویس به علت تأخیر اسماعیل ولد شیخ نماینده سازمان ملل در امور یمن در اقناع طرف‌های مقابل برای تسریع در تصمیم‌گیری، هنوز نوشته نشده است و آن طور که گفته می‌شود مذاکرات تا اواسط دسامبر به تعویق افتاده است.

 

عبدالسلام در پایان گفت: در هر صورت ما در ابتدای هفته آینده با «اسماعیل ولد شیخ» دیدار و در مورد تفکرات طرف مقابل گفت‌و‌گو خواهیم کرد./981/ب101/ک

ارسال نظرات