۱۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۰۶۰۱۹

برگزاری آیین بزرگداشت اربعین حسینی در بمبئی

خبرگزاری رسا ـ در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش با همکاری خانه فرهنگ ایران در بمبئی برگزار شد.
اربعين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در آستانه فرارسیدن اربعین حسینی، مراسم عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش با همکاری خانه فرهنگ ایران در بمبئی برگزار شد.

 

در این مراسم که جمعی از علمای شیعه حضور داشتند، حجت‌الاسلام منذرعباس بیان کرد: این جامعه نیازمند یک اصلاح بسیار بزرگ بود و منکرات جای معروف ها را گرفته بودند و به همین دلیل امام حسین(ع) قیام کردند تا جامعه ای که اسلام را به طور کامل فراموش کرده بود، بیدار کنند.

 

در ادامه، مولانا قمی ضمن بیان فضایل امام حسین(ع) گفت: اگر بخواهیم امام حسین(ع) را بشناسیم، باید از نامه‌ها و مکاتبات آن حضرت و خطبه‌ها و ادعیه و روایات ایشان دریابیم.

 

وی افزود: اگر کسی خطبه‌های امام حسین(ع) را بشنود به درستی در می‌یابد که این خطبه جز از یک امام معصوم(ع) و عالی ترین مقام این جهان هستی نیز، از هیچ کسی صادر نخواهد شد.

 

مولانا قمی ادامه داد: امام حسین(ع) تنها در روز عاشورا خلاصه نمی‌شود و آن امام همام، عالی‌ترین مراتب الهی را علاوه بر قیام خاموش نشدنی خود در کربلا در قالب خطبه‌ها و مکاتبات تشریح کرده است.

 

وی تأکید کرد: اکثر مردم تصور می‌کنند که امام حسین(ع) در روز عاشورا خلاصه می‌شود و بعضی آنها کمتر معارفی غیر از عاشورا در دست دارند./982/ب101/ک

ارسال نظرات