۱۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۳۰۶۲۳۳
امام جمعه نجف:

برگزاری موفقیت آمیز مراسم اربعین حیرت جهانیان را برانگیخت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نجف اشرف با اشاره مراسم اربعین حسینی (ع) خاطرنشان کرد که برگزاری و مشارکت میلیون‎ها زائر در مراسم اربعین سبب حیرت جهانانیان شد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی امام جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، با اشاره به سخنان سیاستمداران آمریکایی برای اعزام نیروهای نظامی به عراق گفت: عراق احتیاجی به حضور و حمایت دولت‎های بزرگ مانند آمریکا در عراق برای مبارزه با جریان تروریستی داعش را ندارد.


وی افزود: آمریکا به جای تلاش برای اعزام 100هزار سربازنظامی به خاک عراق از دخالت در امور این کشور دست بر دارد.


امام جمعه نجف با مطرح کردن سوال‎های به انتقاد از تلاش کشورهای غربی و آمریکا برای حضور مجدد در عراق کرد و اظهار داشت: آیا ما به حضور نیروهای نظامی خارجی احتیاج داریم؟ با توجه به توانایی عراق در مبارزه با جریان تروریستی داعش و اثبات این مساله در درگیری‎های آمرلی و جرف النصر چرا کشورهای خارجی دست به فعالیت‎های موثر و تاثیر گذاری در یک سال و نیم گذشته نزده اند؟ چرا از ده‎ها هزار تن از آوارگان هیچ گونه حمایت مالی، اجتماعی و حتی نظامی نمی شود؟ چرا سازمان همکاری مبارزه با تروریست هیچ نقش تاثیر گذاری را در مبارزه با داعش ایفا نمی کند؟


وی ادامه داد: چرا برخی از کشورها مانند آمریکا طبق ادعای خود به صورت اشتباه به تروریسم اسلحه می دهد؟ چرا عربستان و قطر به عنوان متحدان آمریکا در کشورهای منطقه از تروریسم حمایت مالی و انسانی می‎کنند؟ چرا آمریکا در برابر اقدام‎های متحدان خود برای حمایت از تروریسم سکوت اختیار کرده است؟


حجت الاسلام قبانچی با اشاره به حضور میلیون‎ها زائر در مراسم اربعین گفت: به لطف خداوند و اهل بیت (ع) میلیون‎ها زائر در مراسم اربعین امسال شرکت کردند که از دیدگاهی می توان آن را معجزه بزرگ خواند.


وی تصریح کرد: جهانیان با توجه به شرایط عراق و تهدید تروریسم از حضور بیش از 27 میلیون زائر در مراسم اربعین حسینی (ع) و بیش از 60 کشور جهان مبهوت مانده است.


امام جمعه نجف از دولت عراق به سبب برگزاری موفقیت آمیز مراسم اربعین حسینی (ع) تقدیر و تشکر کرد و خاطرنشان ساخت: از مردم و دسته‎های عزاداری برای مشارکت در برگزاری مراسم اربعین تشکر نمی کنیم زیرا خداوند بهترین پادش و جزا را برای آنان در نظر گرفته است./994/ب902/ک

ارسال نظرات