۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
کد خبر: ۳۰۶۴۴۴

اختلاف سازمان اوقاف اهل سنت و شیعه عراق بر سر تولیت آستان مقدس عسکریه

خبرگزاری رسا ـ رییس کمیسیون امور دینی پارلمان عراق با بررسی مشکلات میان دو سازمان اوقاف اهل سنت و شیعه این کشور خاطرنشان کرد که بر تولیت آستان مقدس عسکریه نیز میان این دو سازمان اختلاف است.
علي العلاق، نماينده پارلمان عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید علی العلاق، نماینده و رییس کمیسیون امور دینی پارلمان عراق امروز طی پیامی به بررسی مشکلات سازمان اوقاف اهل سنت و شیعه عراق پرداخت و خاطرنشان کرد: از زمان تاسیس سازمان اوقاف شیعیان و اهل سنت در عراق، مشکل ملکیت برخی از مساجد وجود داشته است.

 

وی افزود: با افزایش مشکلات و اختلافات بین دو سازمان، نهاد دیگری به نام نهاد حل اختلافات و مشکلات بین این دو سازمان تشکیل شد ولی متاسفانه تا کنون برخی از مشکلات همچنان باقی و تنها راه حل خروج و پایان آن گفت‎وگو است.

 
این نماینده پارلمان عراق به یکی از مشکلات موجود میان اوقاف شیعه و اهل سنت عراق اشاره کرد و بیان داشت: تولیت و ملکیت آستان مقدس عسکریه در حقیقت به سازمان اوقاف شیعیان تعلق دارد اما با توجه به آرامش نسبی موجود، همچنان اختلاف بر سر ملکیت و تولیت آن در میان این دو سازمان وجود دارد.

 

وی تصریح کرد که رییس سازمان اوقاف اهل سنت عراق آستان مقدس عسکریه را متعلق به نهاد خود می داند که این مساله اقدامی غیر صحیح است.

 

حجت الاسلام سید العلاق به یکی دیگر از مشکلات اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان حکومت دیکتاتوری صدام، مساجدی تحت عنوان مسجد جامع ساخته شد ولی پس از سرنگونی وی این مساجد به صورت عادلانه میان دو سازمان اوقاف اهل سنت و شیعه تقسیم نشد./994/ب902/ک

ارسال نظرات