۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
کد خبر: ۳۰۶۷۳۲
مفتی اعظم لبنان:

قرآن نخستین قانون اساسی مسلمانان است

خبرگزاری رسا ـ شیخ عبداللطیف دریان در مراسم تجلیل از حافظان قرآن در بیروت قرآن کریم را نخستین قانون اساسی مسلمانان و منبع اصلی قانونگذاری اسلامی دانست.
عبداللطيف دريان مفتي لبنان

 

به گزارش خبرگزاری رسا،مراسم فارغ‌التحصیلی قرآن‌آموزان دختر و پسر مرکز خدمت به قرآن منطقه «الزیدانیه» بیروت که موفق به حفظ کامل قرآن همراه با تلاوت آن به شیوه قرائات دهگانه شده بودند، برگزار شد.

 

این مراسم در مقر دارالفتوای لبنان و با حضور شیخ عبداللطیف دریان، مفتی اعظم این کشور و جمعی از علما و حافظان قرآن برگزار شد.

 

شیخ عبداللطیف دریان، ضمن سخنانی در این مراسم گفت: در لبنان تعداد زیادی مراکز خدمت به قرآن وجود دارد که سبب پرورش حافظان قرآن زیادی در این کشور شده است.

 

وی افزود: همچنین، شیوخ القراء لبنان جایگاه ارزشمندی در این کشور و حضور فعال و مؤثری در داوری مسابقات حفظ و تلاوت قرآن در کشورهای عربی و اسلامی دارند.

 

دریان در ادامه قرآن کریم را نخستین قانون اساسی مسلمانان و منبع اصلی قانونگذاری اسلامی دانست و گفت: نخستین آیات نازل‌شده در قرآن مردم را به علم‌اندوزی و معرفت تشویق می‌کند و به همین خاطر، نخستین و بهترین علوم، علوم مرتبط با قرآن از جمله حفظ قرآن، قرائت، تفسیر و فقه است.

 

در این مراسم، شیخ محمد عکاوی، شیخ القراء بیروت نیز ضمن سخنانی بر اهمیت حفظ و تلاوت قرآن که نور زندگی است، تأکید و برخی دستاوردها و فعالیت‌های مرکز خدمت به قرآن منطقه الزیدانیه بیروت را تبیین کرد.

 

در پایان این مراسم، شیخ عبداللطیف دریان و شیخ محمد عکاوی، اجازه‌نامه‌ها(گواهینامه‌های قرآنی مرسوم در بین اهل سنت) و لوح‌های تقدیر را به فارغ‌التحصیلان اهدا کردند و در طول مراسم نیز شماری از قرآن‌آموزان به تلاوت قرآن با قرائت‌های دهگانه پرداختند./982/ب102/ک

ارسال نظرات