۱۷ آذر ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲
کد خبر: ۳۰۶۸۱۴
اندیشکده پیو آمریکا بررسی کرد؛

حقایقی در مورد اسلام که آمریکایی ها نمی دانند

خبرگزاری رسا ـ اندیشکده پیو در گزارشی به ارائه نتایج برخی پژوهش های خود در مورد اسلام و مسلمانان پرداخت که کمتر مورد توجه مردم آمریکا قرار گرفته است.
انديشکده پيو

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مرکز تحقیقاتی پیو در آمریکا، طی پژوهشی به بررسی برخی حقایق در مورد اسلام و مسلمانان در سراسر دنیا پرداخت.

 

در این پژوهش به سوالات مهمی در مورد مسلمانان پاسخ داده شده است که به گفته این مرکز، اکثر مردم آمریکا اطلاعی از آن ندارند.

 

از جمله این سوالات، جمعیت مسلمانان جهان، بررسی علل رشد سریع این جمعیت، تعداد مسلمانان آمریکا، اعتقادات مسلمانان به ویژه در آمریکا، نظرات مسلمانان در مورد داعش و در نهایت بررسی تفاوتهای میان شیعه و سنی است.

 

طبق این تحقیق، مسلمانان کمتر از 1 درصد جمعیت بالغ آمریکا را تشکیل می دهند. در تحقیقی که از سوی مرکز پیو در سال 2014 به زبان های اسپانیایی و انگلیسی در آمریکا انجام شد، مشخص شد که تنها 0.9 درصد از بزرگسالان آمریکا مسلمان هستند.

 

در نظرسنجی پیو در سال 2011 به زبان های انگلیسی، عربی، فارسی و اردو در آمریکا نیز مشخص شد که 2.75 میلیون مسلمان (از همه سنین) در این کشور زندگی می کنند.

 

طبق پیش بینی اندیشکده پیو، مسلمانان تا سال 2050 میلادی، 2.1 درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل خواهند داد که این تعداد بیش از جمعیت یهودیان آمریکا خواهد بود.

 

پیو در گزارش خود بیان کرده است که یکی از علت های رشد بالای جمعیت مسلمانان، بالا بودن تعداد فرزندان در خانواده‌های مسلمان است به طوری که هر زن مسلمان در سراسر دنیا، به طور متوسط 3.1 فرزند دارد در حالی که این آمار در میان سایر گروه ها و ادیان برابر با 2.3 فرزند برای هر زن غیر مسلمان است.

 

مرکز پیو دلیل بعدی سرعت بالای رشد مسلمانان را جوان بودن میانگین سنی مسلمانان اعلام کرده است به طوری که میانه جمعیت مسلمانان دنیا در سال 2010 سن 23 سال بوده که این سن هفت سال جوان تر از میانه سنی غیر مسلمانان جهان است. این امر به نوبه خود نشان دهنده نزدیک بودن ازدواج و فرزندآوری این جمعیت جوان است.

 

یکی دیگر از سوالات مهمی که پیو به آن پاسخ داده است، بررسی نظر مسلمانان جهان در مورد گروه تروریستی داعش است. به گفته پیو، اکثر مسلمانان جهان با داعش مخالف هستند که این آمار در لبنان برابر صد در صد و در اردن برابر 94 درصد است. این در حالی است که تنها عده بسیار کمی از مسلمانان با اقدامات داعش موافق هستند.

 

در همین حال این تحقیق نشان داد که برخی کشورهای مسلمان حاضر نیستند نظر مشخصی در مورد داعش دهند. به طور مثال 62 درصد از مردم پاکستان در نظرسنجی پیو حاضر به ارائه نظر در مورد داعش نشدند.

 

جامعه آماری مسلمان در نظرنسجی پیو به طور کلی مخالفت خود را با حملات انتحاری و سایر اقدامات تروریستی که داعش به نام اسلام و علیه غیر نظامیان انجام می دهد؛ بیان کرد./847/ب902/ک

ارسال نظرات