۱۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۰
کد خبر: ۳۰۷۰۲۹
یکی از علمای الازهر:

مطابق قرآن شرب خمر حرام نیست

خبرگزاری رسا ـ شیخ مصطفی راشد اظهارنظری عجیب و متناقض با احکام شرعی درباره حکم مشروب در اسلام و آیات قرآن مطرح کرد.
عالم الازهر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مصطفی راشد در اظهار نظری عجیب و متناقض با احکام شرعی مدعی شد که اسلام و آیات قرآن شرب خمر را صراحتا حرام نکرده‌اند.

 

مصطفی راشد در برنامه «خلاصه کلام» شبکه ماهواره‌ای «الحیاة» گفت: حد و حدود قاطع و واضحی برای مشروب‌خوار وجود ندارد. خداوند فرموده است شرب خمر گناه است و مردم را به دوری از آن دعوت کرده؛ اما آن را حرام نکرده است، از این رو متون دینی باید برای مردم توضیح داده شود.

 

این عالم الازهر در حالی حکم قرآن درباره شرب خمر را زیر سؤال برده و آن را نقض کرده است که خداوند در آیه 90 سوره مائده: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَالْمَیْسِرُ وَالْأَنْصَابُ وَالْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیْطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ * إِنَّمَا یُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَنْ یُوقِعَ بَیْنَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَالْبَغْضَاءَ فِی الْخَمْرِ وَالْمَیْسِرِ وَیَصُدَّکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَعَنِ الصَّلَاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ: اى کسانى که ایمان آورده‏‌اید شراب و قمار و بتها و تیرهاى قرعه پلیدند [و] از عمل شیطانند پس از آنها دورى گزینید باشد که رستگار شوید* همانا شیطان مى‌‏خواهد با شراب و قمار میان شما دشمنى و کینه ایجاد کند و شما را از یاد خدا و از نماز باز دارد پس آیا شما دست برمى‏‌دارید.» صراحتا آن را نهی کرده است./982/ب101/ک

ارسال نظرات