۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۷
کد خبر: ۳۰۷۶۰۶

معاون رییس پارلمان عراق بر عدم نیاز این کشور به دخالت بیگانگان تأکید کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس پارلمان عراق از دخالت‎های سایر کشورها در امور عراق انتقاد کرد و گفت: عراق توان حل همه مشکلات موجود را دارد.
شيخ همام حمودي از رهبران مجلس اعلاي اسلامي عراق

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام شیخ همام حمودی، معاون رییس پارلمان عراق امروز در دفتر خود با کریستوفر لانکمان، سفیر استرالیا در این کشور دیدار و گفت‎وگو کرد.


حجت الاسلام حمودی از دخالت‎های سایر کشورها در امور عراق انتقاد کرد و گفت: عراق توان حل همه مشکلات موجود در کشورش را دارد و احتیاجی به دخالت سایر دولت‎ها در امور داخلی این کشور نیست.


وی افزود: حضور داعش در عراق موجب اتحاد ملی و در نتیجه پیروزی بر این جریان تروریستی شده است. مردم عراق پس از اهدای این همه شهید در راه کشورشان، از اهداف خود عقب نمی نشینند.


معاون رییس پارلمان عراق به بررسی وضعیت آوارگان عراقی پرداخت و تأکید کرد که باید شرایط بازگشت آوارگان به محل زندگی خودشان فراهم شود.


وی بر ضرورت همکاری و مشارکت همه مردم در بازسازی مناطق جنگی تاکید کرد و ادامه داد: استرالیا باید در راستای بازسازی مناطق آزد و پاکسازی شده از لوث جریان تروریستی داعش به مردم عراق کمک کند.


معاون رییس پارلمان عراق خاطرنشان ساخت: کشورهای منطقه این روزها بیشتر به همکاری جدی‎تر برابر مقابله و مبارزه با تروریسم احتیاج دارند. منطقه احتیاجی به اشغال و نقض حق حاکمیت مانند اقدامی که ترکیه در عراق انجام داد را ندارد./994/ب902/د

ارسال نظرات