۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۳۰۷۶۴۰

جلسه هم اندیشی صحافان قم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست هم اندیشی ماهیانه اتحادیه صنف چاپخانه داران و صحافان استان قم، در چاپخانه بوستان کتاب برگزار شد.
بوستان کتاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، نشست هم اندیشی اتحادیه چاپخانه داران و صحافان قم، با حضور حدود 15 تن از مدیرانِ صحافی های مطرحِ قم تشکیل شد و مسائلی چون: وضعیت صحافی های قم، کمیت و کیفیت کارهای ارائه شده و نیز یکسان سازی تعرفه قیمت ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

از جمله افراد شرکت کننده در این نشست می توان به حضور مدیران صحافی های: محمدی، بشارت، جواهری، دانشمند اشاره کرد.

 

در این جلسه، جهانگیر رضایی، رییس اتحادیه صنف چاپخانه داران و صحافان، ابتدا ضمن تشکر از حضور مرتب اعضای این اتحادیه، گزارشی از عملکرد صحافان قم ارائه کرد و سپس تقاضای روزافزون افراد غیر متخصص را برای دریافت مجوز صحافی، معضلی بر شمرد که گریبانگیر اتحادیه شده است.

 

وی همچنین ضمن تاکید بر لزوم تجهیز و مدرنیزه کردن صنعت صحافی در قم، رقابت با بازار تهران را یکی از عوامل بقا و رونق صحافی در استان قم برشمرد.

 

رییس اتحادیه صنف چاپخانه داران، گفت: لازم است تعامل و توافقی با دارالقرآن انجام دهیم تا چاپ و صحافی قرآن، فقط در واحدهای مورد تایید اتحادیه انجام شود و از چاپ و صحافی بی کیفیت و غیر استاندارد قرآن توسط چاپچی ها و صحافان غیر متخصص، جلوگیری به عمل آید.

 

رضایی تصاعد هزینه های صنعت چاپ و مرکب و کاغذ را عاملی دانست که موجب اعلام دو نرخ توسط اتحادیه در سال می گردد. وی همچنین نمایشگاه تخصصی صنعت چاپ امسال را فرصتی بسیار مغتنم برای چاپخانه داران و صحافان قم دانست و گفت: شایسته است اعضای این اتحادیه، در این نمایشگاه حضور یابند و با تکنولوژی های روز در صنعت چاپ و صحافی آشنا شوند.

 

گفتنی است که جلسات اتحادیه صنف چاپخانه داران و صحافان، هر ماه به طور گردشی در چاپخانه های شهر قم برگزار می گردد و تبادل نظرات سازنده و موارد مصوب در این نشست، به اطلاع سایر صحافان قم رسانده می شود و آنان نیز مصوبات اتحادیه را حجتی برای قیمت گذاری و همسان سازی فعالیت ها تلقی می کنند./998/د102/ق 

منبع: مؤسسه بوستان کتاب  

ارسال نظرات