۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۳۰۷۷۷۷
آسوشیتدپرس تأکید کرد؛

صدها شیعه نیجریه‎ای قتل عام شدند

خبرگزاری رسا ـ پس از چند روز سکوت رسانه‌های غربی درباره کشتار شیعیان نیجریه، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از فعالان سیاسی تایید کرد که ارتش نیجریه صدها شیعه را قتل عام کرده و منازل آنها را سوزانده است.
نيجريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، پس از چند روز سکوت رسانه های غربی درباره کشتار شیعیان نیجریه از سوی ارتش این کشور، خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از فعالان سیاسی تایید کرد که ارتش نیجریه صدها شیعه را قتل عام کرده و منازل آنها را سوزانده است.

 

در درگیری‌هایی که پس از حمله ارتش نیجریه به حسینیه «بقیة الله» در شهر زاریای نیجریه و منزل شیخ ابراهیم زکزاکی رخ داد،‌ علاوه بر همسر و پسر «شیخ زکزاکی»، بیش از 300 تن از شیعیان به شهادت رسیدند.

 

در حمله بامداد روز یکشنبه نیروهای ارتش نیجریه به منزل شخصی شیخ «ابراهیم زکزاکی» رهبر شیعیان نیجریه در منطقه «گیسلو» در شهر «زاریا» در ایالت «کادونا» چندین نفر از نزدیکان شیخ زکزاکی و سران جنبش اسلامی در نیجریه از جمله معاون شیخ به شهادت رسیدند.

 

شیخ زکزاکی جمعا 4 پسر داشت که سه نفر از آن‌ها سال گذشته در جریان حمله ارتش به راهپیمایی روز قدس شهید شدند و تنها پسر باقی‌مانده وی یعنی علی نیز امروز شهید شده است./982/ب102/د

ارسال نظرات