۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۳۱۰۳۳۴

مخالفت مسلمانان با پیشنهاد بازرسی از مدارس اسلامی در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ شورای «نوردیک» مساجد انگلیس، مخالفت قاطع خود را با پیشنهاد دولت این کشور مبنی بر ثبت مدارس اسلامی انگلیس و بازرسی از این اماکن را اعلام کرد.
انگليس حجاب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای نوردیک مساجد انگلیس که نماینده 400 مسجد این کشور است، اعلام کرد: این شورا پیشنهاد دولت انگلیس مبنی بر ثبت مدارس اسلامی و بازرسی از این مدارس را رد می‌کند.

 

شورای نوردیک مساجد انگلیس، این پیشنهاد دولت انگلیس را نقض آزادی دینی و مذهبی عنوان کرد.

 

درصورت اجرایی‌شدن این پیشنهاد، مدارس اسلامی انگلیس متعهد می‌شوند تمامی طرح‌های اجرایی دولت با هدف تشدید نظارت بر اماکن آموزشی را که خارج از چارچوب مدارس فعالیت‌ می‌کنند، اجرا کنند.

 

رایزنی‌های دولت انگلیس درباره پیشنهادات جدید در زمینه ثبت مدارس اسلامی و بازرسی آن‌ها، فردا، 21 دی‌ماه، به پایان خواهد رسید.

 

همچنین، دیوید کامرون،‌ نخست‌وزیر انگلیس، نسبت به آن‌چه وی آن را «تدریس تعصب» خواند، هشدار داد و گفت: این امر باید متوقف شود.

 

ائمه مساجد انگلیس در واکنش به این پیشنهاد دولت اعلام کردند: این طرح‌ دولت برگرفته از یک پیش‌فرض نادرست مبنی بر نشأت‌گرفتن تروریسم و افراط‌گرایی از برخی مدارس اسلامی است.

 

ائمه مساجد افزودند: طرح ثبت مدارس اسلامی و بازرسی از آنها، حق شرعی معلمان دروس دینی برای آموزش تعالیم اسلام به فرزندان مسلما را بدون هیچ توجیهی نقض می‌کند./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات