۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۳۱۰۶۴۳
مجمع علمای شیعه ترکیه:

آل‎سعود حامی گروه‎های تروریستی است

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل مجمع علمای شیعه ترکیه با محکوم کردن اقدامات تفرقه آمیز آل سعود گفت: رژیم عربستان شکل دیگر گروه تروریستی داعش است و سیاست‎های استکبار جهانی و صهیونیسم را در منطقه اجرا می‎کند.
شيخ نمر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، «قدیر آک آراس» دبیرکل مجمع علمای شیعه ترکیه در گفت‎وگو با پایگاه خبری شیعیان ترکیه ( اهلدر) جنایات عربستان در یمن، نیجریه و بحرین و همچنین اقدام اخیر آل سعود در به شهادت رساندن شیخ نمر را محکوم کرد.


وی گفت: نگاهی به عملکرد آل سعود در چند سال گذشته نشان می دهد که این رژیم همواره از گروه های تروریستی حمایت کرده و موجب کشت و کشتار انسانهایی شده است که خواهان صلح و آزادی بودند.


دبیرکل مجمع علمای شیعه ترکیه اضافه کرد: رژیم آل سعود، شیخ نمر را که خواهان وحدت مسلمانان بود و با صهیونیسم و امپریالیسم مخالفت داشت، اعدام کرد ولی خود از گروه های تروریستی مانند داعش حمایت می کند و در واقع رژیم آل سعود شکل حکومتی گرفته داعش است.


وی با قدردانی از سیاستهای ایران برای ایجاد وحدت بین مسلمانان گفت: هم اکنون نقش رهبری جبهه مقاومت علیه استکبار جهانی را ایران بر عهده دارد ، همه می دانند که ایران برای ارتقای عزت و عظمت مسلمانان تلاش می کند.


«آک آراس» افزود: اکنون دشمنان اسلام ، محافل صهیونیستی و امپریالیستی با بکارگیری ایادی داخلی خود در منطقه تلاش دارند که توطئه ایجاد تفرقه و درگیری بین مسلمانان را بدون آنکه خود در این درگیریها حضور داشته باشند به مورد اجرا بگذارند./982/ب103/د

منبع: ایرنا

ارسال نظرات