۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۳۱۱۳۸۸

انتقاد شدید امام جمعه الاحساء عربستان از خفقان حاکم بر این کشور

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه منطقه الاحساء با محکوم کردن اعدام شیخ شهید نمر تاکید کرد آل سعود هر کس را که با آنها مخالف باشد و اعتراض کند، زندانی یا اعدام می‌کند.
امام جمعه الاحساء

 

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام شیخ حسین الراضی امام جمعه منطقه الاحساء واقع در شرق عربستان از آل سعود سؤال کرد اسامی کسانی را که به زعم آنها شهید نمر باقر النمر کشته است و یا مساجد و اماکن و ادارات دولتی را که منفجر کرده است یا راه‌هایی را که بر مردم بسته و به ایجاد رعب و وحشت در میان آنها پرداخت، نام ببرد تا مستحق اعدام به عنوان قصاص یا فساد فی الارض باشد.

 

وی تصریح کرد: حکومت سعودی تظاهرات را حرام دانسته و هر کسی را که با این رژیم مخالف باشد، زندانی یا اعدام می‌کند.

 

وی پرسید: آیا حاکمان سعودی به این دلیل شیخ نمر را شهید کردند که وی به آنها فحاشی کرد یا آنها را به خاطر تصرف در بیت‌المال بدون حساب و کتاب، یا روابط داخلی و خارجی و تبعیض طایفه‌ای و مذهبی را مورد انتقاد قرار داد، یا به این خاطر که خواستار حقوق خود و هم‌مذهبان خود و مردم و خواستار عدالت و انصاف شده بود یا به این خاطر که خواستار برگزاری تظاهرات مسالمت‌آمیز برای اعتراض به اموری که سبب نارضایتی‌اش شده بود.

 

شیخ الراضی با محکوم کردن اقدام آل سعود در اعدام شیخ شهید النمر آن هم در کنار گروهی از تروریست‌ها که به کشتار مردم پرداخته بودند،تصریح کرد: شیخ شهید النمر، مظلوم شهید مجاهد، شهید آزادی و کرامت و شیخ الشهدای (شیعیان عربستان) بود.

 

خطیب منطقه الاحساء با ابراز همبستگی و همدردی با خانواده شهید نمر و مردم منطقه قطیف، خطاب به رژیم آل سعود که مدعی تبعیت از سنت پیامبر(ص) و اجرای آن در جامعه عربستان است، گفت: پیامبر(ص) در برابر کسانی که به ایشان اعتراض می‌کردند و می‌گفتند "عدالت کن ای محمد" یا "از خداوند تقوا کن ای محمد"، هیچ موضعی نمی‌گرفتند و اقدامی علیه آنها انجام نمی‌دادند و هرگز شمشیر به روی آنها نکشیدند، بلکه از این کارها منع کردند.

 

وی برای اثبات این سخنان خود درباره سیره پیامبر(ص) به روایات وارده در صحیح بخاری از کتاب‌های مرجع اهل سنت اشاره کرد و بار دیگر خطاب به آل سعود گفت: آیا شما خود را نزد خداوند دارای جایگاه و عزت و عظمت بیشتری نسبت به سیدالخلق و خاتم‌الانبیاء و المرسلین حضرت محمد(ص) می‌دانید که مانع قتل کسانی می‌شدند که به ایشان اعتراض می‌کردند؟

 

الراضی تصریح کرد: حکومت سعودی با حرام دانستن تظاهرات، به مجازات کسانی که تظاهرات کنند، می‌پردازد و دهان‌ها را می‌بندد (سرکوب می‌کنند) و به ملت اجازه نمی‌دهد نظرات خود را درباره مسائل مختلف علناً بیان کنند و هر کس بر خلاف آن عمل کند، با زندان یا اعدام روبه‌رو خواهد شد، اگر نظر ما در این زمینه نادرست است، بیایند خلاف آن را اثبات کنند.

 

این در حالی است که اعتراضات مردم شرق عربستان به جنایت اخیر آل‌سعود در  اعدام شیخ شهید نمر باقر النمر و سه جوان شیعی دیگر همچنان ادامه دارد، اعتراضاتی که با مشت آهنین و سرکوبگری رژیم روبه‌رو می‌شود تا جایی که شبکه النباء از نگرانی‌ها درباره احتمال صدور احکام جدید علیه معترضان شیعی در شرق عربستان خبر داده است./982/ب103/د

ارسال نظرات