۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۳۱۱۴۰۸

بزرگداشت شیخ نمر در نجف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ مراسم بزرگداشت شهادت شیخ نمر با حضور علما و اندیشمندان عراقی در نجف اشرف برگزار شد.
شيخ نمر

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همایش بزرگداشت آیت الله شیخ باقر النمر، از علمای عربستان امروز از سوی گروه نظامی امام علی (ع) وابسته به آستان مقدس علوی در شهر نجف اشرف برگزار شد.


این همایش با حضور اندیشمندان، علما، فرهنگیان، استادان دانشگاه، فرماندهان نظامی و اقشار مختلف مردم عراق برگزار شد.


حجت الاسلام شیخ کریم الخاقانی، رییس گروه نظامی امام علی (ع) طی سخنانی در این همایش گفت: ما نسبت به خون شهید شیخ نمر اعلام وفاداری می کنیم و از کسانی که این عالم را به شهادت رسانده‎اند می‎پرسیم که جرم شیخ نمر چه بود و به چه دلیل به اسلام او را به قتل رساندید.


وی افزود: شیخ نمر ندای حق را علیه کسانی که ادعای اسلام و آزادی می کردند، فریاد زد.


حجت الاسلام خاقانی ضمن محکوم کردن اعدام شیخ نمر خاطرنشان کرد که ظالمان این منطقه مانند ستمگران دوران‎های گذشته به زودی از بین خواهند رفت و پرچم عدل، حق و حقیقت در جهان برافراشته خواهد شد.


در ادامه این برنامه، شاعران و شخصیت‎های برجسته بسیاری در این جلسه به شعرخوانی و ایراد سخنرانی پرداختند.


همچنین آستان مقدس علوی روز گذشته برنامه‎ای را با نام کودکان زائر ویژه کودکان در راستای بزرگداشت شیخ باقر النمر برگزار کرد.


مؤمل جواد، مسؤول اجرایی این برنامه‎ فرهنگی در این رابطه به خبرنگاران گفت: از این هفته برنامه ویژه‎ای جهت گرامیداشت یاد شهید فرزانه شیخ نمر در نظر گرفتیم. در این برنامه کودکان شرکت کننده با شخصیت و اقدامات شجاعانه این روحانی مبارز در راه دفاع از مذهب اهل بیت(ع) آشنا شدند
./994/ب902/د

ارسال نظرات