۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۷
کد خبر: ۳۱۱۷۰۲

کمپین بزرگ «رفع ابهام از اسلام» در کانادا راه اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ مسلمانان کانادا یک کمپین بزرگ برای آشنا کردن مردم سراسر این کشور با دین اسلام آغاز کرده‌اند.
اسلام ستيزي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، کمپین «رفع ابهام از اسلام» که به مدت یک سال ادامه خواهد داشت، در تلاش برای بالابردن شناخت مردم از اسلام، اکنون به شهر ساسکتون ایالت «ساسکاچوان» کانادا و مناطق اطراف آن رسیده است.

 

بسیاری معتقدند که در نتیجه حملات تروریستی اخیر به ویژه در شهرهای جاکارتا، سن‌برناردینو و پاریس، موج جدیدی از اسلام‌هراسی در کانادا شکل گرفته است.

 

در پاسخ به این حملات، جمعیت مسلمانان کانادا این کمپین سراسری را با عنوان «رفع ابهام از اسلام» راه‌اندازی کرده‌اند.

 

خالد مینهاس، روحانی مسلمان کانادایی می‌گوید: آنچه در تلویزیون و دیگر خروجی‌های رسانه‌ها می‌بینیم، انتقال اطلاعات غلط و رواج اخبار نادرست در مورد اسلام است.

 

در این کمپین، مسلمانان کانادا 130 برنامه شامل درهای باز مساجد و اماکن اسلامی برگزار خواهند کرد و حدود 300 بازدید از 35 شهر سراسر کانادا خواهند داشت.

 

با مشارکت دادن مردم در گفت‌وگوهای صلح‌آمیز و آموزش به آن‌ها در قالب این کمپین، مسلمانان امیدوارند که از وقوع جرائم ناشی از نفرت در آینده جلوگیری کنند.

 

نعمان حسن، سخنگوی رسانه‌ای این کمپین می‌گوید:  باید به مردم فرصت دهیم تا با یک مسلمان ملاقات و با او به گفت‌وگو بنشینند و یکدیگر را بشناسند و بدانند که اسلام تماماً درباره صلح است.

 

جان بوچر، یکی از اهالی شهر مارتینزویل در ایالت ساسکاچوان، که روز شنبه، 26 دی‌ماه، در مراسم درهای باز جمعیت اسلامی این شهر حضور یافت گفت: این یک فرصت عالی برای درک واقعیت‌هاست.

 

وی افزود: فکر می‌کنم برخی افراد خیلی نگران هستند، اخبار بد زیادی شنیده‌ایم. سیاستمداران چیزهای بدی می‌گویند. بهتر است در این برنامه شرکت کنیم و خودمان حقایق را دریابیم و بفهمیم که مردم چه اعتقاداتی دارند.

 

کمپین رفع ابهام از اسلام تا پایان سال 2016 ادامه خواهد داشت. مقصد بعدی این کمپین شهر «وارمان» ایالت ساسکاچوان خواهد بود./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات