۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶
کد خبر: ۳۱۲۲۰۶

انتقاد خطیب جمعه نجف از برافراشتن پرچم نظام صدام در بغداد

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف از برافراشتن پرچم حکومت سابق عراق در همایش مقابله با تروریسم در بغداد به شدت انتقاد کرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، به همایش پارلمان‎های اسلامی که با مشارکت بیش از 28 کشور و با شعار «معا ضد الارهاب والتطرف» (با هم در برابر تروریسم و افراط گرایی) در بغداد برگزار شد، اشاره کرد و گفت: برگزاری این همایش نشان دهنده موفقیت و پیشرفت سیاسی عراق با توجه به مشکلات اقتصادی متعدد است.


وی افزود: برگزاری همایش مقابله با تروریسم و افراط گرایی نشان دهنده موضع واحد و متحد کشورهای شرکت کننده علیه جریان‎های تروریستی است. استفاده از پرچم سابق عراق در این همایش از نقاط ضغف همایش به شمار می آید.

 

وی از اتهام زنی برخی جریان ها به بسیج مردمی انتقاد کرد و اظهار داشت: برخی فتنه گران در استان دیاله به جنایت علیه مردم می پردازند تا هم فتنه مذهبی را گسترش داده و هم انگشت اتهام را به سوی بسیج مردمی روانه سازند. دولت عراق باید در برابر این جریان ایستاده و نقاب را از چهره عاملان آن کنار بزند.


حجت الاسلام قبانچی تاکید کرد که بسیج مردمی مانند سپری غیر قابل نفوذ است که از عراق و ملت آن به دفاع برخواسته‎ است.


وی خواستار بازگشت آوارگان شهر الرمادی به مناطق خود شد و افزود: حزب بعث و حامیان آن در حال گسترش فتنه مذهبی در کرکوک هستند و می خواهند برخی قومیت ها را از این شهر اخراج کنند.

 

وی به نامه حضرت آیت الله سیستانی به جوانان اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: توصیه و سفارش‎های حضرت آیت الله سیستانی باید سرمنشا و مسیر جوانان جامعه قرار گیرد و به برنامه زندگی و کاری آنان و مسؤولان تبدیل شود. علما، ائمه مساجد، نویسندگان، معلمان مدارس و روزنامه نگاران باید این نامه را برای جوانان تشریح کنند


وی وفات حضرت فاطمه معصومه(س) را تسلیت گفت و تصریح کرد: حضرت معصومه (ع) نگهدار شیعیان، علما و مردم عراق و همه شیعان است زیرا این بانو کریمه اهل بیت (ع) محسوب می شود./994/ب902/د

ارسال نظرات