۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
کد خبر: ۳۱۲۷۳۷
از سوی به نشر؛

کتاب «سفینه‌های نور» با موضوع مدح و مرثیه ائمه منتشر شد

خبرگزاری رسا ـ مجموعه‌ای از مدایح و مراثی اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام با عنوان «سفینه‌های نور» از سوی انتشارات آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.
سفينه هاي نور

 

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، سرودن اشعار آیینی و مذهبی همواره از آمال و آرزوهای شاعران مبتدی و از برنامه‌های مدون شاعران بنام مسلمان است تا با سرودن این اشعار نام خود را زیر لوای ائمه‌ اطهار(علیهم‌السلام) مقدس سازند.


مجموعه‌ دو جلدی «سفینه‌های نور» که مدایح و مراثی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) را شامل می‌شود، به سرایندگی سیدرضا مؤید؛ شاعر بنام آیینی کشور به زیور طبع آراسته شده است.


شاعر این اثر در هر دو جلد به مناسبتهای مذهبی سال قمری توجه کرده و اشعار خود را به تناسب آن‌ها در این اثر جمع‌آوری و تدوین کرده است.


رباعی‌ها، قصاید، غزل‌ها و دیگر آثار این شاعر پیشکسوت در جلد مدایح از هفدهم ربیع‌الاول و هم‌زمان با ولادت حضرت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و امام جعفر صادق علیه السلام آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، هم‌زمان با عید غدیر ادامه داشته است که 16 مناسبت را دربردارد.


مراثی «سفینه‌های نور» نیز با رویدادها در محرم‌الحرام آغاز شده است.این اثر شهادت امام حسین علیه السلام، ابوذر کربلا(غلام حضرت سجاد علیه السلام)، یتیمان غریب مدینه، حضرت علی‌اصغر علیه السلام، حضرت علی اکبر علیه السلام، حضرت عباس علیه السلام، شب عاشورا و وداع امام با یاران، روز خدا(عاشورا)، مصائب و شهادت زینب کبری علیها السلام، رحلت رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام، روایات گوناگون شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، شهادت امام موسی‌بن جعفر علیه السلام، ضربت خوردن امام علی علیه السلام و شهادت ایشان، شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا شهادت امام صادق شهادت حضرت جواد علیهم السلام و روز زیارتی امام رضا علیه السلام 
دربرمی‌گیرد و با مراثی زیبایی در ارتباط با حلول ماه مبارک ذی‌الحجه و روز عرفه و شهادت حضرت مسلم‌بن‌عقیل علیه السلام پایان می‌یابد.


این اثر در قطع جیبی و در شمارگان دو هزار نسخه به چاپ رسیده و نویسنده آن را به آستان مولای حاضر و ناظر، امام عصر و زمان حضرت مهدی علیه السلام پیشکش کرده است.


لازم به یادآوری است؛ علاقه‌مندان به تهیه‌ این مجموعه و هم‌چنین سایر کتاب‌های انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی 
behnashr.com یا فروشگاه‌های مشهد و نمایندگی‌های سراسر کشور مراجعه کنند./1308/د102/ق

منبع: به نشر

ارسال نظرات