۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۳۱۳۶۵۵
امام جمعه سابق مسجد الحرام مطرح کرد؛

داعش محصول اندیشه سلفی علمای سعودی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه سابق مسجد الحرام با انتقاد از علمای سعودی در حمایت از داعش تاکید کرد که این گروهک نشات گرفته از اندیشه‌ سلفی آنان است.
عادل کباني امام جماعت سابق مسجد الحرام

 

به گزارش خبرگزاری رسا، عادل الکبانی امام جماعت سابق مسجد الحرام تاکید کرد که گروهک تروریستی داعش محصول اندیشه سلفی است.


کبانی افزود: اگر داعش ساخته سازمان‌های اطلاعاتی باشد، باید بدانیم که نهادهای اطلاعاتی چیز جدیدی را به وجود نمی‌آوردند بلکه از شرایط موجود بهترین بهره‌وری را کرده و اندیشه سلفی را که داعش مدعی ترویج آن است، به سود خود مصادره کرده است.


وی با بیان آنکه داعش برخواسته از دیدگاه اخوانی، صوفی، اشعری و مسیحی نیست، خاطر نشان کرد: تمامی کسانی که به نقد داعش می‌پردازند در حقیقت به نقد رفتار روی آورده و از نقد اندیشه رویگردان هستند در حالی که باید از اندیشه‌ای که شالوده گروهک تروریستی داعش بر آن بنا شده انتقاد کرد.


امام جماعت سابق مسجد الحرام با اشاره به مساله ارتداد و شیوه‌های وحشیانه این گروه در اعدام تصریح کرد: دولت‌ها و دستگ
اه‌های اطلاعاتی حامی و منتفع از داعش، مبانی موجود در کتاب‌ها و اندیشه‌های علمای سعودی را به نفع خود مصادره کردند حتی برخی از این افراد با شیوه‌ای گمراه کننده به ترویج همان اندیشه‌ها مبادرت ورزیدند.


کبانی در پایان با اشاره به قتل روزنامه‌نگاران و شخصیت‌هایی که اندیشه‌های مخالف فتاوای علمای سعودی را نشر می‌دهند تاکید کرد که برخی از علما با پاسخ به فتواهای موجود، حکم قتل خود را امضا کردند./981/ب902/د

ارسال نظرات