۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۳۱۳۸۱۶
با وجود برف و باران؛

زنان فلسطینی برای دفاع از مسجد الاقصی تجمع کردند

خبرگزاری رسا ـ سرمای هوا و تبعدی زنان موجب عدم حمایت آنان از مسجد الاقصی و حضور همیشگی در اطراف این مسجد نشده است.
مسجد الاقصي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، افت شدید دما و بارش برف و باران مانع از حضور زنان فلسطینی تبعید شده از مسجد مبارک الاقصی در اطراف و اکناف این مکان مقدس نشد.

 

این زنان به رغم سرمای شدید هوا و بارش شدید باران به منظور پاسداری از این مسجد الاقصی در اطراف و اکناف این مکان مقدس حضور یافتند.

 

آنان در نزدیکی باب السلسله یکی از دروازه های ورودی مسجد الاقصی حضور پیدا کردند و به قرائت کلام الله مجید و یادگیری علوم قرآنی پرداختند.

 

یکی از این زنان تبعید شده گفت: ما زنان فلسطینی ساکن بیت المقدس حکم تبعید را به رسمیت نمی شناسیم، مسجد الاقصی در جان و دل مان جای دارد، این حکم فقط ده ها متر میان ما و قبله نخست فاصله انداخته است.

 

خدیجه صویص افزود: ما به رغم شرایط جوی نامساعد و تدابیر شدید امنیتی نظامیان اسرائیلی در نزدیکی مسجد الاقصی حضور پیدا می کنیم و به حراست و پاسداری از آن می پردازیم، هرگز چنین موانعی ما را از حضور در آن باز نخواهد داشت، حتی افراد بیمار نیز در انجام وظایف و مسئولیت های خود در قبال این مکان مقدس کوتاهی نمی کنند.

 

یکی دیگر از زنان فلسطینی تبعید شده از مسجد الاقصی گفت:« حضور در مسجد مبارک الاقصی یکی از برنامه های روزانه و اصلی زنان فلسطینی ساکن قدس است، ما به احکام صادره از سوی اسرائیل در زمینه تبعید هیچ وقعی نمی نهیم و این احکام را به رسمیت نمی شناسیم، ما شبانه روز در دروازه های مسجد الاقصی حضور داریم، دشمن صهیونیستی ما را به شیوه های گوناگونی آماج اقدامات سرکوبگرانه قرار می دهد.»

 

زینت عمرو ملقب به "ام رضوان" خاطرنشان ساخت که این اقدامات ظالمانه از طریق شهرداری صهیونیستی قدس صورت می گیرد، ماموران شهرداری ما را تهدید به تخریب خانه هایمان می کنند، همانطوری که این جنایت در مورد خانه من صورت گرفت، آنان ما را از سفر به خارج منع کرده اند. 

 

وی خاطرنشان ساخت:« رژیم صهیونیستی علاوه بر تبعید زنان فلسطینی ساکن قدس، آنان را آماج اقدامات نژاد پرستانه فراوان قرار می دهد، از این روی دشمن صهیونیستی دست به هر اقدام مجازاتی علیه ما بزند، هرگز نخواهد توانست ما را از حضور در مسجد الاقصی بازدارد، این مجازات ها موجب افزایش تعداد زنان پاسدار مسجد الاقصی شده است، اشغالگران صهیونیست ما را از محوطه ها و صحن های مسجد الاقصی تبعید می کنند ،ولی ما در کنار دیوارها و دروازه های ورودی آن حضور می یابیم.»

 

یکی از تبعیدشدگان اظهار داشت که پس از صدور حکم تبعید علیه زنان فلسطینی عزم و اراده آنان برای حضور در مکان مقدس بیشتر بیشتر شد، این حضور دشمن صهیونیستی را به چالش کشیده است.

 

هنادی الحلوانی تصریح کرد که ما هر روز با نظامیان ارتش رژیم اشغالگر قدس و ماموران پلیس و سرویس های اطلاعاتی و امنیتی و یهودیان و شهرک نشینان صهیونیست در جنگ و نبرد هستیم.

 

عکرمه صبری، رییس کمیته عالی اسلامی بیت المقدس نیز به نوبه خود گفت که حضور زنان تبعید شده از مسجدالاقصی در اطراف و اکناف این مکان مقدس در این شرایط حساس یک اقدام قهرمانانه و افتخار آمیز برای فلسطین به شمار می رود ، زنان قدس همواره ندای الاقصی را لبیگ می گویند و به دفاع از آن بر می خیزند، این مساله رژیم اشغالگر قدس را نگران کرده است؛ رژیمی که همواره در اجرای طرح های شوم مربوط به تقسیم این مسجد و ساخت معبد کذایی بر روی آن ناکام مانده است.

 

صبری افزود که حضور تبعید شدگان در اطراف و اکناف مسجد مبارک الاقصی دژی مستحکم در برابر تعرض یهودیان تندرو به این مسجد است./994/ب102/د

ارسال نظرات