۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
کد خبر: ۳۱۴۳۵۲

هشدار اوقاف فلسطین از احداث جایگاه ویژه برای عبادت‌ یهودیان در مسجدالاقصی

خبرگزاری رسا ـ وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین با صدور بیانیه‌ای، نسبت به تصویب طرح احداث جایگاه ویژه برای عبادت یهودیان در مسجدالاقصی از سوی وزاری کابینه رژیم صهیونیستی هشدار داد.
فلسطين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، یوسف ادعیس، وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین، در بیانیه ای نسبت به اختصاص جایگاه ویژه‌ای برای عبادت زنان و مردان یهود به صورت مختلط در  جنوب غربی مسجدالاقصی که بخشی از منطقه «البراق» و محله تاریخی «باب‌ المغاربه» به‌شمار می‌رود، هشدار داد.

 

وزیر اوقاف فلسطین با بیان این که دیوار «البُراق» بخشی جدایی‌ناپذیر از مسجدالاقصی است، تأکید کرد: محوطه اطراف دیوار البراق، جزء موقوفات اسلامی خالص است که مورد هجوم اشغالگران صهیونیست قرار گرفت و آن‌ها بعد از اشغال قدس این مکان تاریخی را تخریب کردند.

 

یوسف ادعیس در این بیانیه، تلاش‌ صهیونیست‌ها برای یهودی‌سازی قدس، تحریف هویت مسجدالاقصی و قراردادن بیت‌المقدس به‌عنوان پایتخت دولت یهودی را امری مردود دانست و بر ضرورت ایستادن کشورهای عربی و اسلامی در کنار مردم فلسطین و حمایت از مسجدالاقصی در برابر طرح یهودی‌سازی آن تأکید کرد.

 

وزیر اوقاف و امور دینی فلسطین در ادامه، رژیم اشغالگر اسرائیل را مسؤول پیامدهای فاجعه‌بار هرگونه تغییر و تحریف در وضعیت موجود مسجدالاقصی عنوان کرد.

 

یوسف ادعیس در پایان این بیانیه از تصمیم دارالفتوای روسیه مبنی بر اعزام زائران روسی به قدس در ماه آینده میلادی ابراز خرسندی و بر ضرورت اقدام فوری برای زیارت قدس و مسجدالاقصی از طریق اتخاذ تصمیمات جدی و قاطع تأکید کرد.

 

رژیم صهیونیستی روز  یکشنبه، طرح ساخت جایگاه ویژه یهودیان را با بودجه‌ای معادل 10میلیون دلار در جنوب مسجدالاقصی و در محلی تصویب کرد که بخشی از منطقه «البراق» و محله تاریخی «باب‌المغاربه» به‌شمار می‌رود؛ این محل در واقع بخشی از منطقه مربوط به قصرهای تاریخی امویان است.

 

این طرح با رأی مثبت اکثریت وزرای کابینه صهیونیستی به منظور برطرف‌کردن اختلاف‌ها میان گروه‌های مختلف یهودی و حریدی‌ها(یا خریدی‌ها بنیادگرایان مذهبی یهود) مصوب شده که بر مبنای آن دو محوطه ویژه برای این گروه و گروه یهودیان غیرحریدی در نظر گرفته شده است./982/ب103/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات