۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۵
کد خبر: ۳۱۴۹۴۲
خطیب جمعه نجف:

همکاری ملت برای برای نابودی داعش واجب است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف ضمن محکومیت هر گونه تلاش برای تقسیم عراق تصریح کرد که سخن پیرامون تقسیم این کشور با هدف ایجاد مشکلات داخلی صورت می‎گیرد.
حجت الاسلام سيد صدرالدين قبانچي امام جمعه نجف

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف در خطبه های نماز جمعه این هفته که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد، با اشاره به پیروزی‎ مجاهدان در مبارزه با تروریسم گفت: با آغاز نابودی تدریجی جریان تروریستی داعش، این روزها صدای تقسیم عراق با هدف ایجاد مشکلات داخلی به گوش می رسد.

 

خطیب جمعه نجف اشرف اولویت مردم عراق را آزادی همه اراضی این کشور از لوث تروریسم خواند و تصریح کرد: همکاری همه‎ مردم برای آزادی باقی مانده مناطق اشغالی واجب است.


وی ادامه داد: سازمان و مجامع بین المللی و عربی با ایجاد صندوق جهانی به کمک مناطق آزاد شده در عراق بشتابند.


حجت الاسلام قبانچی با اشاره به حضور نظامیان ترکیه، ایتالیا و آمریکا در عراق خاطرنشان ساخت: چرا در ابتدای حضور داعش در عراق هیچ گونه ائتلاف نظامی کشورهای عربی منطقه تشکیل نشد؟ چرا آنان اقدامی علیه رژیم صهیونیستی انجام نمی دهند؟ خداوند حیله و نیرنگ آنان را به خودشان بازمی گرداند.


وی تاکید کرد که عراق احتیاجی به ائتلاف نظامی ندارد بلکه خواستار حمایت سیاسی و عمرانی است.


خطیب جمعه نجف با اشاره به تهمت‎ و شایعه‎های پراکنی علیه بسیج مردمی تصریح کرد: بسیج مردمی، نهادی مرتبط و زیرنظر دولت است بنابراین باید با کنار گذاشتن این اتهام‎های بی اساس و واهی به آنان کمک کرد.


وی انفجار منطقه حضرت زینب (ع) در سوریه را محکوم کرد و اظهار داشت: انفجار و کشتار وحشیانه مردم منطقه زینبیه (ع) نشان دهنده شکست اقدامات سیاسی و نظامی دشمنان است.


حجت الاسلام قبانچی افزود: کشتار انسان‎های بی‎گناه سبب سرنگونی دولت نمی شود و فقط چهره ناامید دشمنان در دستیابی به اهدافشان را به نمایش می گذارد./994/ب903/د

ارسال نظرات