۲۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳
کد خبر: ۳۱۶۲۰۶

آیت الله حکیم خواستار مبارزه جدی جهانیان با داعش شد

خبرگزاری رسا ـ یکی از مراجع تقلید نجف اشرف با اشاره به اوضاع منطقه گفت: مردم جهان باید به صورت جدی و شجاعانه به مبارزه با جریان تروریستی داعش بپردازند.
آيت الله سيد محمد سعيد حکيم

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، حضرت آیت الله حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف روز گذشته در دفتر خود در بغداد با جیمس مونرو، سفیر نیوزیلند در عراق دیدار و گفت‎وگو کرد.


حضرت آیت الله حکیم در این دیدار بر ضرورت مبارزه با تروریسم تاکید کرد و گفت: مردم جهان باید به صورت جدی و حقیقی به مبارزه با جریان تروریستی داعش بپردازند.


وی از بی توجهی برخی از کشورهای نسبت به خطر داعش انتقاد کرد و افزود: ما نسبت به رشد تفکر داعش در برخی از کشورها آگاه هستیم. افزایش اعضای داعش در این کشورها نشان از عدم وجود استحکام فکری و فرهنگی است ولی این استحکام در دل ملت عراق وجود دارد بنابراین شاهد ایستادگی و مقابله آنان با جریان‎های تروریستی و تکفیری هستیم.


این مرجع تقلید تاکید کرد که شیعیان از افراط گرایی به دورند زیرا آنان دارای استحکام فکری و فرهنگی هستند و به ارزش‎های انسانی احترام می‎گذارند.


وی ادامه داد: برخی از کشورها حامی تروریسم در حال بهره برداری از حضور داعش در منطقه هستند.


سفیر نیوزیلند از حضرت آیت الله حکیم برای قبول این دیدار تشکر کرد و از حمایت و پیروی مردم این کشور از سخنان مرجعیت عراق خبر داد./994/ب902/د

ارسال نظرات