۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۵
کد خبر: ۳۱۶۴۲۳

ماهنامه پوپک در پله دویست و پنجاه و نهم

خبرگزاری رسا ـ دویست و پنجاه و نهمین ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم منتشر شد.
ماهنامه پوپک

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، شماره 259 ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و به مدیرمسئولی محمد حسنی ویژه بهمن‌ماه 1394 چاپ و روانه بازار شد.

 

«شکوفه‌های آسمانی»، «سرمقاله»، «جمله کوچولو»، «شعر و داستان»، «گفت‌وگو»، «حکایت‌های کوچک»، «روزگار آقای سرخوش»، «سلام پوپک جان»، «داستان»، «کاردستی»، «یادگار ماه» و «بفرمایید نوش جان» برخی از موضوعات این ماهنامه است.

 

در ذیل بخشی با عنوان سرمقاله ذیل موضوع این روزهای بزرگ می‌خوانیم: «روزهای بزرگ، پر از حرف‌ها و یادگارهای بزرگ هستند. 22 بهمن، روز بزرگ و به یاد ماندنی است؛ روز قشنگی که بعد از سال‌ها مبارزه ملت بزرگ ایران، به وجود آمد. ملتی که به خاطر خدا، به خاطر اسلام و به خاطر استقلال و آزادی خود، علیه ستمگران مبارزه کردند، سختی کشیدند و شهید دادند، تا سرانجام پیروز شدند.

 

حکومت ظالم شاه، امام خمینی رحمت‌الله علیه را پانزده سال از وطن دور کرد تا آتش مبارزه خاموش شود؛ اما ملت ایران از پا ننشستند و بالاخره روز دوازدهم بهمن سال 57، امام به میهن‌مان بازگشت و در روز 22 بهمن ما پیروز شدیم. این روزهای بزرگ، بر رهبر عزیز و ملت شجاع مبارک باد!»

 

از دیگر موضوعات این ماهنامه می‌توان به مطالبی همچون «سرگرمی»، «داستان‌های جناب آقای خانه»، «شعر»، «سفرهای من»، «یخچال»، «سرگرمی» و «کبوتر نامه‌رسان» اشاره کرد.

 

در بخش پایانی این ماهنامه موضوعاتی همچون «قصه‌های گوش‌دراز»، «روزهای نو»، «بچه‌ها خبر!»، «آگهی»، «در باغ نهج‌البلاغه» و «ببین و بگو» به چشم می‌خورد.

 

در ذیل موضوع دیگری از این ماهنامه با عنوان در باغ نهج‌البلاغه آمده است: «دیشب با بابا و مامان رفتیم فلافل بخوریم. توی فلافل‌فروشی به بابا گفتم: سه تا ساندویچ می‌خواهم! هر چی بابا و مامان گفتند که سه تا زیاد است و ممکن است مریض شوم، گوش نکردم.

 

شب وقتی همه خواب بودند، دلم درد گرفت. آن قدر زیاد که صدای گریه‌ام به هوا رفت! مامان و بابا مرا بردند بیمارستان. آن‌جا چند تا آمپول بهم زدند. از درد، باز هم گریه‌ام گرفت. از بیمارستان که بیرون آمدیم، مامان دستم را توی دستش گرفت و گفت: دخترم! پرخوری گاهی باعث می‌شود، آدم مدت‌ها نتواند چیزهایی را که دوست دارد، بخورد. این سفارش امام علی علیه‌السلام به ماست».

 

دویست و پنجاه و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی کودکان ایران(پوپک) به صاحب‌امتیازی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مدیرمسؤولی محمد حسنی ویژه بهمن‌ماه 1394 در 56 صفحه و به قیمت 3000 تومان منتشر شده است./907/پ202/ق

ارسال نظرات