۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۷
کد خبر: ۳۱۶۸۱۰

مسابقات قرآن دانشجویی در عراق پایان یافت

خبرگزاری رسا ـ مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات ملی قرائت و تجوید قرآن ویژه دانشجویان دانشگاه‌های عراق در مسجد کوفه برگزار شد.
مسابقات قرآن در عراق



به گزارش خبرگزاری رسا، مراسم اختتامیه سومین دوره مسابقات ملی قرائت و تجوید قرآن ویژه دانشجویان دانشگاه‌های عراق به همت تولیت مسجد معظم کوفه و زیارتگاه‌های وابسته به آن و با همکاری بخش آموزش دانشگاه در مسجد کوفه برگزار شد.

 

در مراسم اختتامیه این مسابقات که روز گذشته برگزار شد، جمعی از شخصیت‌های برجسته دینی، علما، اساتید، مسؤولان دولتی استان نجف اشرف و شماری از دانشجویان دانشگاه‌های عراق، فرهنگیان و فعالان رسانه‌ای حضور پیدا کردند.

 

سید عادل الیاسری، عضو کمیته داوری این دوره از مسابقات، در این‌ باره گفت: سومین دوره مسابقات ملی قرائت و تجوید قرآن ویژه دانشجویان دانشگاه‌های عراق با مشارکت نمایندگان 28 دانشگاه دولتی و غیردولتی برگزار شد.

 

وی افزود: در این دوره از مسابقات بیش از 50 شرکت‌کننده در بخش آقایان و به ‌مدت دو روز به رقابت پرداختند.

 

الیاسری در ادامه به نفرات برتر مسابقات اشاره و اظهارداشت: محمد زلیف از دانشگاه «المثنی» عراق، احمد سعد از دانشگاه «الرافدین» و «مصطفی عبدالسادة» از دانشگاه فنی جنوبی در بصره به ترتیب مقام‌های اول تا سوم این مسابقات را کسب کردند.

 

کمیته داوری این دوره از مسابقات متشکل از عادل الیاسری، داور رشته قواعد تجوید، اسامه الکربلایی، داور رشته صوت، فراس الطائی، داور رشته لحن و ناطق الزرکانی داور رشته وقف و ابتدا بود.

 

مصطفی شبر، تولیت آستان مقدس مسجد کوفه در این مراسم به ایراد سخنانی پرداخت و تأکید کرد: این مسابقات قرآنی همزمان با نام‌گذاری امسال با عنوان «سال امام علی(ع)» و گذشت 1400 سال از ورود این امام بزرگوار به کوفه و انتخاب این شهر به به‌عنوان مقر حکومت امیرمؤمنان حضرت علی(ع) و نیز همزمان با میلاد حضرت زینب(س) برگزار شد.

 

شیخ علی الخطیب، معاون اداره اوقاف شیعیان عراق نیز ضمن سخنانی در این مراسم از تلاش آستان مقدس مسجد کوفه و برگزاری موفق این مسابقات قرآنی تشکر و قدردانی کرد و بر قرار دادن مساجد به‌عنوان مدارس قرآنی به‌منظور آگاهی‌بخشی به جوانان براساس تعالیم و آموزه‌های قرآن کریم تأکید کرد.

 

الخطیب در ادامه به گسترش اندیشه تکفیری که به سرعت در میان امت اسلامی در حال گسترش است، اشاره کرد و گفت: گسترش اندیشه تکفیری صهیونیست‌ها را در تحریف اندیشه حقیقی اسلامی یاری می‌کند./994/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات