۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۳۱۶۸۳۸

بازجویی پلیس از دانش‌آموز حامی فلسطین در انگلیس

خبرگزاری رسا ـ دانش‌آموز مسلمان انگلیسی به‌دلیل نصب نشان «فلسطین آزاد» بر روی لباس خود از سوی پلیس ضدترور مورد بازجویی قرار گرفت.
بازجويي پليس از دانش‌آموز

 

به گزارش خبرگزاری رسا، معلمان رحمان محمدی در دبیرستان پسرانه «چالنی» در شهر «لوتن» انگلیس او را به پلیس معرفی و عنوان کردند که او برای کمک به کودکان فلسطینی کمک مالی جمع‌آوری می‌کند.

 

مسؤولان این دبیرستان با دستاویز قرار دادن برنامه «پیشگیری» پلیس انگلیس رحمان محمدی را به پلیس معرفی کردند.

 

پیشگیری، برنامه‌ای بحث‌برانگیز مطرح شده از سوی دولت انگلیس است که با ادعای رسیدگی به افراط‌گرایی تنطیم شد اما به گفته منتقدان برنامه‌ای تبعیض‌آمیز و غیرمؤثر است.

 

محمدی علاوه‌ بر استفاده از نشان‌ها و دستبندهای حمایت از فلسطین، جزوه‌ای در حمایت از حقوق فلسطینان داشت که متعلق به گروه «دوستان الاقصی» بود. او همچنین تقاضا کرده بود که برای کودکان متأثر از اشغال اسرائیل کمک مالی جمع‌آوری کند.

 

دوستان الاقصی نام یک ان‌جی‌او ی غیردولتی است که از حقوق انسانی فلسطینان تحت اشغالگری اسرائیل حمایت می‌کند.

 

پلیس «بدفوردشر» خانه رحمان را مورد تفحص قرار داد و با او و والدینش صحبت کرد. گرچه عنوان شد که او در خطر نیست اما از سوی پلیس تهدید شد که دیگر نباید در مدرسه در مورد فلسطین صحبت کند.

 

محمدی گفت که مسؤولان مدرسه نیز برادر 14 ساله‌اش را تحت فشار قرار داده‌اند و به او گفته‌اند که به رحمان بگوید دست از «افراط‌گرایی» بردارد.

 

سال گذشته، صدها نفر از اساتید انگلیس با امضای نامه‌ای سرگشاده در روزنامه ایندیپندنت از تأثیر منفی «استراتژی پیشگیری» بر آزادی بیان انتقاد کردند./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات