۲۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۳۱۷۳۷۶
تحلیل‌گر مصری:

محمد حسنین حافظ قرآن بود

خبرگزاری رسا ـ تحلیلگر مصری با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی محمد حسنین هیکل گفت: این نویسنده فقید مصری حافظ قرآن بود.
محمد حسنين

 

به گزارش خبرگزاری رسا، مصطفی الفقهی، نویسنده و تحلیلگر سیاسی مصر گفت: محمد حسنین هیکل، نویسنده بزرگ مصری جزء‌هایی از قرآن و هزاران قصیده را حفظ کرده بود.


 
الفقهی که در گفت‌و‌گو با برنامه «یحدث فی مصر: رویدادهایی که در مصر اتفاق می‌افتد» شبکه ماهواره‌ای «ام. بی. سی» مصر سخن می‌گفت، افزود: هیکل از فرهنگی بسیار غنی برخوردار بود که فرهنگ عربی اسلامی و غربی ـ اروپایی را در بر می‌گرفت.


 
وی تصریح کرد: این اسطوره جاودانه خواهد ماند و هرگز پایان نمی‌پذیرد.

 

گزارش دیگری نیز حاکی است مرکز اسلامی الازهر و دارالافتای مصر با صدور بیانیه‌هایی جداگانه درگذشت محمد حسنین هیکل را تسلیت گفته‌اند.


 
الازهر اعلام کرد: محمد حسنین در زندگی سیاسی و مطبوعاتی با نوشته‌های خود در آگاهی‌بخشی به مصری‌ها سهم به سزایی داشت.


 
در بیانیه دارالافتای مصر نیز آمده است: هیکل جایگاه ملی بزرگی در مصر داشت و یکی از شخصیت‌های نمادین این کشور در عرصه روزنامه‌نگاری بود.

 

محمد حسنین هیکل نویسنده، روزنامه نگار، مورخ و اندیشمند بزرگ مصری جهان عرب پس از طی یک دوره سخت بیماری، دیروز، 28 بهمن‌ماه، در 93 سالگی درگذشت.


 
وی تا پایان عمر نگاهی واقع‌بینانه به تحولات جهانی به ویژه تحولات خاورمیانه و جهان عرب داشت و از قدرت و نفوذی بیش از قدرت و نفوذ مرسوم یک روزنامه‌نگار برخوردار بود.

 

وصیت به تشییع مقابل مسجد الحسین(ع) قاهره

 

پایگاه خبری ایواء مصر گزارش داد: پیکر محمد حسنین هیکل دیروز پس از اقامه نماز عصر از مقابل مسجد امام حسین(ع) قاهره تشییع شد. وی قبل از مرگش وصیت کرده بود که او را از مقابل این مسجد تشییع کنند.

 

بنا بر گزارش‌ها، هیئتی از ایران نیز در مراسم تشییع این نویسنده و روزنامه‌نگار مصری حضور یافت.

 

مصاحبه با امام(ره)

 

محمد حسنین در 23 دسامبر 1978 میلادی(دوم دی‌ماه 1357) زمانی که امام خمینی(ره) در نوفل لوشاتوی پاریس، پایتخت فرانسه در تبعید به سر می‌بردند، مصاحبه‌ای با بنیانگذار کبیر انقلاب انجام داده بود.

 

وی همچنین به مسأله مقاومت در برابر اشغالگری و آزادسازی فلسطین ایمان داشت./982/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات